آشنایی با انواع مدل های کانکس

آشنایی با انواع مدل های کانکس با پیشرو کانکس : کانکس ها به عنوان یک بنای قابل حمل به شمار می‌روند. که در شرایط مختلفی مورد استفاده قرار گرفته و در مکان های زیادی میتوان آنها را استفاده کرد.  البته بیشتر کانکس ها در مکانهایی که امکان ساخت و ساز وجود ندارد کاربرد داشته اند.

در حالت کلی مدلهای کانکس به دو گروه کانکس چرخدار و کانکس بدون‌چرخ تقسیم‌بندی می‌شود. که به صورت مستمر کانکس های چرخدار در حال جابجایی بوده و بدون چرخ ها همواره ثابت هستند. در ادامه این مطلب شما می توانید با انواع مدلهای کانکس آشنا شوید. و برحسب نیاز برای خرید و انتخاب کانکس مورد نظر اقدام کنید. در ادامه با پیشرو کانکس همراه باشید..

آشنایی با انواع مدل های کانکس

انواع مدل های کانکس

از نظر کاربردی و ساختاری کانکس ها را می‌توان در گروه های مختلفی تقسیم بندی نمود. علت اصلی این تقسیم بندی ها مشخص شدن قیمت کانکس ها و دارا بودن امکانات مختلف آنها بوده است. تا بتوان برای محصول بر اساس دسته بندی قیمت مناسبی را تعیین نمود.

کانکس ها به چندین دسته مختلف از جمله انواع کانکس مسکونی، انواع کانکس خدمات شهری، انواع کانکس کارگاهی، انواع کانکس اداری و انواع کانکس سفارشی تقسیم بندی می گردند.

انواع کانکس مسکونی

یکی از انواع کانکس های پر استفاده به کانکس مسکونی تعلق دارد. این کانکس تمام انواع ساختار ها از جمله ویلایی و خانه های پیش ساخته را شامل می گردد. که اصلی ترین خصوصیت آنها دارا بودن تمامی امکانات رفاهی نظیر حمام، سرویس بهداشتی، اتاق خواب و آشپزخانه می باشد. این کانکس ها با توجه به طراحی شان که بر اساس نقشه و ساختمانی که قرار است در آن قرار بگیرند. دارای یک یا چند اتاق خواب هستند البته کانکسهای مسکونی می‌توانند امکانات همچون فضای ناهارخوری و پذیرایی، کمد دیواری و غیره را نیز در خود داشته باشند.

آنچه که به عنوان اصلی‌ترین ها در کانکس مسکونی شناخته می شود. دوام و پایداری آنهاست و همچنین زیبایی ظاهری و چیدمان فضای درون کانکس و امنیت آنها در برابر سرقت به عنوان اصلی ترین ویژگیهای کانکس مسکونی محسوب خواهد شد.

در بیشتر موارد به کانکس های مسکونی، کانکس های از پیش ساخته شده یا کانکس های قابل حمل نیز گفته می شود.

کانکس های خدمات شهری

کانکس خدمات شهری به منظور ارائه خدمات به شهروندان طراحی و تولید می‌شود. در درون خود بخش های متفاوتی دارند که می‌توان به کانکس فروشگاهی، فست فود، ایستگاه اتوبوس، کانکس کافی شاپ سیار، گیت حراستی و غیره اشاره نمود. این سازه ها به نوعی هستند که از ابزار و تجهیزات مختلف برای آنها استفاده شده. اما انچه که به عنوان وجه مشترک بین تمامی کانکسهای خدمات شهری شناخته می‌شود. قابلیت استفاده در فضای عمومی و فضای شهری باشد.

انواع کانکس های کارگاهی

نمونه دیگر از کانکس ها به کانکس های کارگاهی اشاره می‌کند. که در کارگاه های عمرانی و ساختمانی از آنها استفاده می شود. به منظور اسکان پرسنل در ساعت های کاری یا استراحت کارگران در شب طراحی شده‌اند. و معمولاً از نمونه ساده ترین کانکس ها هستند. و به شکل یک سالن خالی دیده می‌شود که برای انجام کار و فعالیت می توان در آن میز و صندلی قرار داد.

مثلاً در کانکس کارگاهی تختخوابهای به منظور استراحت کارگران یا مدیران پروژه به شکل شبانه‌روزی و میز و صندلی برای غذا خوردن کارگران در نظر گرفته می شود. البته از نظر قیمتی نسبت به دیگر نمونه های کانکس های کارگاهی دارای قیمت ارزان تری هستند. چرا که ممکن است خریدار بعد از اتمام پروژه دیگر به این کانکس نیاز نداشته باشد. و برای ۲ یا ۳ ماه و حتی چند ماه این کانکس را مورد استفاده قرار بدهد.

انواع کانکس اداری

از کانکس اداری و مدیریتی به منظور مدیریت پروژه‌ها و اتاق جلسه استفاده می‌شود. و حتی می‌توان به عنوان سالن برگزاری کنفرانس یا حتی سالن گردهمایی ها نیز از آن استفاده نمود.

نسبت به سازه های دیگر کانکس های اداری دارای ابعاد بزرگتر هستند. حتی این امکان وجود دارد که فضای استراحت برای کارکنان نیز در آنها در نظر گرفته شود.

در خصوص کانکس های اداری باید به خاطر داشته باشید. که به دلیل بزرگ بودن آنها معمولاً قابلیت جابجایی را نداشته اند. و برای انتقال به محل جدید باید از دمونتاژ و مونتاژ به منظور استفاده مجدد اقدام نمود. از جهت های مختلفی کانکس های اداری مورد بررسی قرار می گیرند. و گاهی به صورت دفاتر دو طبقه طراحی و تولید می شوند که البته بسته به شرایط و نیاز از مدل های کانکس استفاده میشود.