آشنایی با کانکس های 40 متری و ویژگی های آن ها

آشنایی با کانکس های 40 متری و ویژگی های آن ها : یکی دیگر از نمونه کانکس هایی که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و جزء کانکس های سایز بزرگ محسوب می‌شود. به کانکس های ۴۰ متری اختصاص داشته است. که در سبک های مختلف و طرح های بی نظیری ساخته می شوند. البته همانطور که از نام کانکس 40 متری می‌توان متوجه شد. نسبت به دیگر کانکس ها سایز بزرگ تری دارند. قطعاً تنوع کمتری در آنها وجود دارد و دارای امکانات ویژه و خاصی هستند. و به منظور اهداف خاص نیز طراحی و تولید می شوند.

کانکس 40 متری و کانکس های ویلایی

کانکس های ویلایی جزء کانکس های محسوب می شوند که همانند یک خانه ساخته می‌شوند و برای سکونت از آنها استفاده می شود و دارای تمامی امکانات لازم هستند. در واقع مصالحی که در ساخت آنها استفاده می‌شود به عنوان تفاوت بارز آنها با خانه های سنتی می باشد. البته این نمونه کانکس ها دارای مزیت های مهمی همچون قابلیت حمل و انتقال سازه، استحکام در برابر شرایط مختلف آب و هوایی و زلزله و سرعت ساخت بالا نیز هستند.

کانکس های 40 متری

در ساخت کانکس ویلایی محدودیتهای وجود نخواهد داشت. شما می توانید اندازه دلخواهتان را برای کانکس ویلایی در نظر بگیرید. البته اصلی ترین نکته در این شرایط نقل و انتقال سازه به محل مورد نظر خواهد بود. چرا که کانکس هایی که اندازه بزرگتری دارند برای نقل و انتقال به وسایل نقلیه سنگین و جرثقیل نیاز خواهند داشت. به همین جهت کانکس هایی با ابعاد بزرگ را در محل اجرا می‌کنند. یا به صورت کانکس های چند قلو و دو قلو آنها را می سازند و پس از انتقال به محل مورد نظر به یکدیگر آنها را وصل خواهند کرد.

به همین جهت یک سازه بزرگ را به صورت چند تکه می تواند از یک مکان به مکان دیگر منتقل نمود. که قطعاً این کار سبب اجرا شدن سازه های پیش ساخته در اندازه های بزرگ و ویژگی‌های متفاوت خواهد بود.

طراحی و امکانات کانکس های ویلایی

کانکس های ویلایی برای ساخت همانند هر کانکس دیگری نیاز به طراحی ویژه و بررسی‌های فنی و انجام محاسبات داشته‌اند. که قطعاً تمامی این موارد پس از بازدید از محل و با توجه به شرایط آب و هوایی به واسطه مهندسین ساخت کانکس انجام خواهد شد. البته سازه‌ها در شرایطی که از قبل ساخته و آماده شده باشند. با بهترین پیش فرض ها در نظر گرفته می شوند و معمولاً در اندازه های کوچک ساخته می شوند که با تمامی شرایط همخوانی دارند. همچنین قابلیت انطباق پذیری نیز برای آنها وجود دارد.

به صورت کلی بهتر است که کانکس ها با توجه به محیطی که قرار است مورد استفاده قرار بگیرند طراجی و ساخته شوند. از لحاظ فنی و نوع مصالح متناسب با محل قرارگیری و اقلیم های خاص انجام شوند. همچنین محل قرارگیری درب و پنجره ها و نورگیربودن آن ها نیز به بهترین شکل ممکن برای آنها در نظر گرفته شود.

امکانات موجود در کانکس ویلایی

همانند کانکس های 30 متری ، هر امکاناتی که شما در یک خانه مسکونی سنتی در اختیار داشته باشید در درون کانکس ویلایی نیز وجود خواهد داشت. که شامل سرویس بهداشتی، اتاق خواب، آشپزخانه، آبگرمکن و غیره می باشد. البته امکاناتی که در کانکس ویلایی و تجهیزاتی که برای آن در نظر گرفته می‌شود با توجه به نیاز مشتری می‌تواند تغییراتی داشته باشد. همچنین گاهی طراحی کانکس به صورت ویژه انجام می‌گردد.

کانکس های 40 متری

در صورتی که کانکس ویلایی به صورت ساده و استاندارد تولید گردد. از تجهیزات ابتدایی و ساده نیز برای آنها استفاده می‌شود. اما اگر تجهیزاتی به آن اضافه شود و به صورت مجلل ساخته شود. قطعاً باید این درخواست‌ها از سوی مشتری به شرکت تولیدکننده و کارگاه مورد نظر اعلام گردد.

مزیت های کانکس های 40 متری

کانکس های 40 متری در انواع مختلفی ساخته می‌شوند که می‌توان به کانکس ویلایی ۴۰ متری، کانکس مسکونی ۴۰ متری، کانکس رستوران و فست فود، کانکس درمانی، کانکس خوابگاهی، کانکس همایش و سالن کنفرانس، کانکس کارگری و غیره اشاره نمود.

از اصلی ترین مزیت های این که برای کانکس ۴۰ متری مطرح می شود. میتوان به مواردی چون قابل اجرا در هر فصلی از سال، مدت زمان ساخت کانکس،میزان مقاومت سازه و مصالح، طول عمر کانکس 40 متری ، عایق صوتی حرارتی و سرما و گرما، صرفه جویی در هزینه های ساخت آن اشاره نمود.