آیا در هر جایی می توان از کانکس استفاده کرد؟ (مجوزهای مورد نیاز برای کانکس)

آیا در هر جایی می توان از کانکس استفاده کرد؟ (مجوزهای مورد نیاز برای کانکس) : یکی از سوالات رایجی که در خصوص کانکس ها پرسیده می شود مرتبط به مجوز مورد نیاز برای نصب و استفاده از کانکس است. همان‌طور که می‌دانید در ساخت و سازهای سنتی نیاز به دریافت مجوز از سازمان های مختلف بوده است. اما شرایط در کانکس ها متفاوت بوده و نیاز به دریافت چنین مجوزهایی نیست. به زبان ساده تر اگر شما در حیاط منزل خود بخواهید یک اتاق مسکونی را اضافه کنید. باید از طرف شهرداری یا سازمانهای دیگر مجوز ساخت و ساز دریافت کنید. اما اگر یک کانکس را استفاده نمایید نیاز به دریافت این مجوز ندارید.

عدم نیاز به اخذ مجوز برای کانکس های مسکونی

 یکی از مشکلاتی که به عنوان دغدغه اصلی برای زمین داران و مالکان زمین های زراعی مطرح می باشد. نیاز به مجوز ساخت و ساز است و معمولاً شرایط کنونی به گونه ای شده که امکان ساخت و ساز و ارائه مجوز به این افراد داده نمی شود. یا اگر هم قرار باشد مجوزی به این افراد ارائه گردد قطعاً پروسه های سخت اداری در پیش دارد و زمان زیادی می طلبد. معمولاً برخی از افراد از اخذ مجوز منصرف می‌شوند و به همین جهت زمینشان را رها می کنند. و راهکارهای ساده تری را انتخاب می نمایند اما در میان موارد گفته شده می توان کانکس مسکونی را یک گزینه فوق العاده معرفی کرد.

مجوزهای مورد نیاز برای کانکس

محیط استفاده

به صورت کلی وقتی شما یک محیطی را در اختیار دارید که امتیاز های مختلفی مثل گاز، برق و آب را دارد. می توانید بدون نیاز به انجام پروسه های دشوار کانکس مسکونی خریداری کنید. در محل مورد نظر نصب کنید و از آن لذت ببرید. دقیقاً در کانکس های مسکونی همان امکاناتی وجود دارد که شما در یک ساختمان سنتی آنها را دارید. بلکه در شرایطی این تجهیزات و امکانات بیشتر از یک ساخته سنتی می باشد.

پس با توجه به آنچه که ذکر شده است نیازی به اخذ مجوزهای مورد نیاز برای کانکس مسکونی در محل های مختلف وجود ندارد. اما اگر به هر دلیلی سازمان یا ارگانی نسبت به نصب کانکس مخالفت نمود شما بدون این که ضرر و زیانی داشته باشید. به راحتی می توانید کانکس را از محل مورد نظر به مکان دیگری انتقال بدهید. اما در اکثر موارد مجوز های مورد نیاز توسط سازمان های مختلف برای کانکس های مسکونی ارائه می شود یا مشکلی در خصوص استفاده از آنها در محل وجود ندارد. پس با خیال راحت می توانید کانکس مسکونی خریداری کنید. و از آنها استفاده نمایید و نگرانی در این خصوص نداشته باشید.

مزیت ها

کانکس مسکونی نسبت به ساخت و سازهای سنتی مزیت های متعددی دارد. و از اصلی ترین آنها می توان به عدم نیاز به مجوز ساخت و ساز و پایان کار اشاره کرد. البته مقاومت این سازه ها نسبت به سازهای سنتی بیشتر بوده و در شرایط مختلف آب و هوایی هم مقاوم تر هستند و از طول عمر بالایی برخوردارند. نصب آنها به راحتی انجام می‌شود. چرا که وزن کم این سازه ها و امکان حمل و نقل بودن آنها وجود دارد.از همه مهمتر هزینه ساخت و ساز یک سازه سنتی نسبت به هزینه خرید یک کانکس مسکونی بسیار بیشتر است. با توجه به شرایط اقتصادی کنونی می‌تواند گزینه معقول‌تری محسوب شود.

چرا برای نصب و استفاده از کانکس نیاز به مجوز نیست؟

مجوزهای مورد نیاز برای کانکس – در ساخت و سازهای سنتی بعد از اینکه پروژه به پایان رسید باید حتماً برای دریافت سند و پایان کار اقدام کرد. اما در کانکس مسکونی و خانه های از پیش ساخته شده خبری از صدور سند یا پایان کار نیست. به زبان ساده تر وقتی که شما کانکس مسکونی تان را در محل مورد نظرتان نصب می کنید. در واقع جسمی را در زمین گذاشته اید که نه کار غیر قانونی بوده و نه نیازی به اخذ مجوز دارد. اگر شما بدون مجوز یک ساخت و ساز سنتی و غیر قانونی را انجام بدهید توسط ارگانهای مربوطه جریمه می شوید. و همچنین ممکن است ساختمان ساخته شده شما تخریب گردد و در این شرایط ضررهای بسیار زیادی به شما تحمیل می‌شود.

توصیه میشود قبل از اینکه به انتخاب کانکس و خانه از پیش ساخته شده بپردازید. یا ساخت و ساز سنتی را شروع کنید حتماً اطلاعات لازم را در خصوص به دست بیاورید.