استفاده از کناف در ساخت کانکس + مزایا

استفاده از کناف در ساخت کانکس و قیمت آن : یکی از مصالح هایی که در کانکس سازی و در ساختمان ها کاربرد بسیار زیادی داشته است کناف می باشد. کناف از مزیت های بیشماری برخوردار است. به همین جهت امروزه نسبت به گذشته بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. در کانکس سازی می توان برای سقف و همچنین به عنوان دیوار از کناف استفاده کرد. و بر روی آن امکان اجرای انواع طرح های متفاوت وجود دارد. با پیشرو کانکس همراه باشید تا با کناف بیشتر آشنا شوید….

کناف در کانکس سازی

امروزه اکثر مردم تمایل دارند تا زیبایی را در کانکس خود به وجود بیاورند و به همین جهت از موارد مختلفی می توان استفاده کرد تا این زیبایی ایجاد گردد و کناف جزء یکی از بهترین ها محسوب می شود که قطعاً مزیت های بی شماری در کنار زیبایی برای کانکس به وجود خواهد آورد.

استفاده از کناف در ساخت کانکس

در این میان دیوارها نقش اصلی را خواهند داشت و شما می توانید برای آنها کناف را استفاده کنید. کناف ها مزیت های زیادی دارند. توانسته‌اند جایگزین خوبی برای دیوارهای سنتی باشند. و برای اکثر ساختمان ها نیز از این نمونه مصالح استفاده می شود و برای کانکس ها هم کاربرد دارند. آنچه که در صنعت کانکس به عنوان یک نیاز اصلی تلقی می شود نوآوری خواهد بود.

خوشبختانه با عرضه کناف ها پیشرفت های بسیار خوبی در این حوزه انجام شده و سبب گردیده تا کناف ها  در خصوص ساخت کانکس به عنوان یکی از مصالح اصلی شناخته شوند. توجه داشته باشید که کلاف ها مزیت های زیادی دارند و از اصلی ترین آنها می توان به وزن پایین کناف اشاره کرد که این امر در کانکس سازی بسیار مهم می باشد.

کناف چیست؟

کناف ها از چند لایه تشکیل می شوند و روکشی از جنس گچ دارند و این صفحات در مراحل مختلف به یکدیگر وصل می شوند. شرکت های متفاوتی کناف را تولید و عرضه می نماید اما اغلب تولید کنندگان کناف در اروپا و برخی از آنها در آسیا هستند. در هر صورت این سازه پیش ساخته را میتوان یک جایگزین عالی برای دیوار معرفی کرد و در کمترین زمان ممکن آن را نصب نمود و همچنین دشواری خاصی در خصوص نصب کناف وجود ندارد و همین موارد سبب شده تا بسیار محبوب باشند و طرفداران زیادی به دست بیاورند.

تغییر حالت کناف ها یا ریخته شدن آن‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود چراکه تولید آنها طی فرایند گرمادهی انجام میشود و از نظر استحکام در درجه بالایی قرار گرفته اند و خود کناف ها دارای انواع متفاوتی هستند که در ادامه به آنها اشاره شده است.

وزن یک متر مربع تیغه آجری فشاری تقریباً ۲۶۴ کیلوگرم خواهد بود و این در حالیست که وزن یک متر مربع دیوار کناف ۲۵ کیلوگرم می باشد پس وزن دیوار کناف نسبت به دیوار آجری حدود ۹ درصد می باشد.

معرفی انواع کناف

کناف ها دارای انواع متفاوتی هستند و به همین جهت می‌توان در قسمت های مختلف کانکس سازی از آنها استفاده کرد. علاوه بر اینکه از کناف برای دیوار استفاده می شود بلکه در سقف نیز کاربرد دارند. و به جای اینکه از مصالح این زیر گچ یا سیمان استفاده شود می توان کناف را جایگزین کرد.  حتی در کانکس سازی و ساختمان سازی نیز به راحتی سقف های کناف داشته باشیم.

طرح های بسیار متنوعی را می توانید با استفاده از کناف برای سقف ایجاد نمایید. و منجر به زیباسازی دکوراسیون درونی کانکس شوید و همچنین در برابر زلزله نیز بسیار مقاوم هستند. در مقایسه با مصالح دیگری نظیر گچ در صورت تخریب آسیب کمتری را به ساکنین وارد خواهند کرد.

این نکته را به خاطر داشته باشید که می توان از کناف برای دیوار استفاده کرد. اما این مورد در صورتی امکان‌پذیر است که دیوار حکم باربر را نداشته باشد. ولی به عنوان یک دیوار اصلی کانکس نیز امکان استفاده از کناف وجود دارد.

قیمت استفاده از کناف در کانکس سازی

یکی از مهمترین مواردی که به شما کمک می کند تا بتوانید با دید بازتری کانکس را انتخاب کنید قیمت کانکس می باشد. که البته در هزینه‌ها کاهش چشمگیری را به وجود می آورد. شما می‌توانید میزان کارگرانی را که قرار است برای ساخت کانکس به کار بگیرید با اجرای کناف کاهش بدهید و در نهایت هزینه های تان را نیز کم کنید.

پس نتیجه میگیریم در مقایسه با دیوارهایی که به صورت سنتی ساخته می شوند. دیوارهای جنس کناف کم هزینه تر خواهند بود. و همچنین امکان اجرای آنها به راحتی و بدون دشوار پذیری انجام می گردد.

نکته) امکان نصب چراغ های ال سی دی و ال ای دی بر روی دیوار جداکننده کناف وجود دارد. همچنین به منظور تفکیک فضای درونی کانکس نیز می‌توان از کناف استفاده کرد.

مزیت های استفاده از کناف در ساخت کانکس

اگر تا این قسمت مطلب را به دقت مطالعه کرده باشید متوجه شده‌اید که کناف ها مزیت های بیشماری خواهند داشت.  به همین جهت طرفداران زیادی نیز به دست آورده اند ، اما از اصلی ترین مزیت ها می توان به عایق بودن برای صوت، عایق حرارتی، امکان فرم دادن به کناف، کاهش یافتن میزان نخاله ها، افزایش سرعت اجرا و مدت زمان اندک برای اجرای آن، مقاومت کناف در مقابل زلزله، ایمنی بالا به علت اتصالات استاندارد و مناسب، کاهش میزان هزینه ها، وزن کم اشاره کرد، البته در شرایطی که کار کف به اتمام رسیده باشد نیز میتواند کناف را بکار گرفت.

مزیت های استفاده از کناف در ساخت کانکس به قدری مهم هستند که واقعا نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. نسبت به سایر انواع دیوارها کیفیت بالای آنها در کنار قیمت مناسب شان هر سازنده‌ای را ترغیب می‌کند تا در کانکس سازی از آنها استفاده کنند.

نکته) افزون بر آن چه گفته شده سیستم کناف به گونه ای ساخته می شود. که با هر وضعیت آب و هوایی سازگار بوده و محصولات متناسب با آن شرایط ارائه می شود.

تعمیرات آسان سقف کاذب به همراه سهولت دسترسی به تأسیسات، صرفه جویی در نیروی انسانی و مقاومت در مقابل زلزله و حریق، سرعت و سهولت نصب از جمله مواردی هستند. که می‌توان سقف کاذب را از سقف ها متمایز کند.