عایق بندی کانکس چگونه انجام می شود؟

عایق بندی کانکس چگونه انجام می شود؟ کانکس ها یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین سازه های محسوب می شوند که کاربردهای وسیعی داشته اند. اما کانکس ها برای اینکه بدون وجود مشکلی در سالهای طولانی برای مشتریان کار کنند و مفید باشند نیاز است که حتماً عایق بندی آنها به خوبی انجام شود. در واقع هر کانکسی را عایق بندی می‌کنند و جزء یکی از ویژگی‌های مهم و اساسی در کانکس ها محسوب می‌شود.

به عنوان مثال کانکس های ویلایی دارای بهترین نوع عایق بندی هستند چرا که به جای سازه های سنتی در افراد زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند و بسیار محکم و مستحکم بوده و تمامی امکانات رفاهی در آنها دیده می‌شود. در ادامه این مطلب شما می توانید نکات مفیدی را در خصوص عایق بندی کانکس ویلایی مطالعه نمایید… تا انتهای این پست همراه پیشرو کانکس باشید.

عایق بندی کانکس

کانکس های ویلایی و عایق بندی آن ها

همانطور که اشاره نموده ایم امروزه افراد زیادی به جای اینکه از سازه های سنتی استفاده کنند سازه های آماده را مورد استفاده قرار می دهند و کانکس های ویلایی دارای تجهیزات و امکانات رفاهی بوده و دلایل متعددی همچون زمان ساخت، تنوع در متریال، مقاوم بودن سازه در مقابل حوادث مختلف نظیر زلزله و هزینه بسیار کم ساخت آنها نسبت به سازه های سنتی موجب شده تا افراد زیادی از آنها استفاده کند. و در واقع عایق بودن کانکس ویلایی موجب می شود تا در برابر شرایط جوی و حوادث محکم و مقاوم باشد.

پس در زمان ساخت کانکس باید به عـایق بنـدی آن توجه ویژه‌ای گردد. چرا که سازه های نظیر کانکس ویلایی در شرایط جوی مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و ممکن است در شمال یا جنوب کشور استفاده شوند. به همین جهت عایق بندی آنها بسیار مهم است.

عایـق بنـدی موجب می‌شود تا دمای درون محیط حفظ شود و دمای بیرون بر هوای داخل اثری نداشته باشد و به واسطه آن در فصل زمستان یا تابستان موجب می شود تا دمای درونی محیط به حد مطلوب برسد و انرژی زیادی بابت این موضوع صرف نگردد.

عایق بندی چگونه انجام میشود؟

عایق بندی باید حتماً به صورت صحیح و اصولی انجام شود و به نوع عایق مصرفی در گام اول باید توجه ویژه‌ای گردد .با توجه به محیط های مختلف عایـق بنـدی در نظر گرفته می شود. به دلیل اینکه در ساخت کانکس ها از آهن های گالوانیزه یا ورق های فولادی استفاده می شود کانکس ها نسبت به تبادل حرارت با محیط بیرونی تمایل بسیار زیادی دارند. با استفاده از عایق بندی می توان از این کار پیشگیری نمود. رایج ترین ها استفاده از عایق پلی استایرن، عـایق بنـدی با پشم سنگ و پلی استایرن، عایق بندی با فوم پلی اورتان مطرح می شود.

یک نکته مهم در خصوص عایق بـندی و قیمت آن را باید در نظر داشته باشید که عوامل مختلفی موجب می شود. تا قیمت کانکس مشخص شود و این عوامل نظیر قیمت آهن در بازار، طراحی کانکس و اندازه آن، محل نصب و چگونگی کانکس ، متریال بدنه و تجهیزات نصب شده در کانکس، نوع عایق بندی و… است.

عایـق بنـدی به چند روش انجام میشود؟

بد نیست که بدانید عایق‌بندی کانکس زمانی که از فوم پلی اورتان استفاده شده باشد. به دو روش انجام می‌شود که هر کدام از این روش ها موجب می‌شود تا کانکس با یک قیمت متفاوت عرضه گردد. و شامل روش دستی و روش اتوماتیک می‌شود.

روش دستی

در روش دستی برای عایق بندی نمودن از شلنگهای استفاده می‌گردد که به واسطه آن در بدنه فوم را از بخش برش خورده به درون دوجدار کانکس پمپاژ می نمایند. عمل پخت  فوم توسط المنت ها در محل صورت می‌گیرد. و معمولاً نسبت به روش اتوماتیک قیمت کمتری دارد چرا تقریبا عایق بندی مناسبی نخواهد شد. و مزیت های آن نسبت به روش اتوماتیک کمتر است.

روش اتوماتیک

در روش اتوماتیک همانطور که از نام آن می‌توان متوجه شد تمامی کارها و فرآیندها به واسطه ماشین های مخصوص و در کارگاه صورت می‌گیرد. و عایق بندی به بهترین شکل ممکن خواهد بود.

عایق پلی استایرن؛ عایق با پشم سنگ و پلی استایرن؛ فوم پلی اورتان

عایـق بندی با روش‌های مختلفی صورت می گیرد که استفاده از پلی استایرن و یونولیت بیشتر استفاده می شود. در این نمونه عایق بـندی ضخامت حدود ۴ سانت بوده و در سقف، ستون، بدنه و غیره می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. البته با عایق پلی استایرن کانکس در مقابل موارد دیگری همچون حرارت و صدا نیز عایق خواهد شد.

عایق بنـدی با پشم سنگ و پلی استایرن نیز انجام می‌شود. که همانند عایق بندی پلی استایرن بر روی بخش‌های مختلف کانکس خواهد بود. اما یک تفاوت داشته که بر روی تمام بخش‌های کانکس از یک لایه عایق پشم سنگ نیز به صورت رول استفاده می شود.

استفاده از فوم پلی یورتان به عنوان یکی از بهترین نمونه‌های عایق‌بندی است که با دستگاه های مخصوصی انجام می شود. تزریق به قسمت میانی دوجدار کانکس انجام می شود و ضخامت تقریباً ۱۰ سانتی متر و از ۴ سانتیمتر بیشتر خواهد بود. و قطعاً جز یکی از بهترین نمونه های عایق بندی به شمار می رود.