عمر مفید کانکس چقدر است ؟

عمر مفید کانکس چند سال است ؟ کانکس ها شامل مواردی چون دکه، کیوسک، کاروان، کمپ های پیش ساخته و شلتر می باشند و به زبان ساده تر تمامی این موارد جزئی از کانکس ها محسوب می گردند. مثلا به کانکس نگهبانی کوچک ،دکه نگهبانی یا کیوسک نگهبانی نیز می گویند. هر کانکس می تواند برای مدت زمان مشخصی بدون وجود مشکل برای شما قابل استفاده باشد.

عمر مفید کانکس ها چقدر است؟

هر محصولی ممکن است پس از مدت ها استفاده عمر مفید خود را از دست بدهد و قطعاً کانکس ها نیز به دلیل اینکه ساخته دست بشر هستند. پس از مدت زمان استفاده نمی توانند همانند یک کانکس نو پاسخگوی نیاز های شما باشد. البته کانکس ها دارای عمر مفید بالایی هستند؛ به راحتی خراب و فرسوده نمی شوند چرا که در ساخت آنها از بهترین متریال و با کیفیت ترین مصالح استفاده گردیده است.

عمر مفید کانکس چقدر است ؟

هنگامی که مدت زمان استفاده کاربر با کانکس تمام شده باشد. می‌توان آن را به عنوان کانکس دست دوم یا به صورت ضایعات سازه فرسوده به فروش رساند. البته اگر شما نیاز به کانکس خود دارید و حس می کنید عمر مفید آن تمام شده. می توانید بخش های فرسوده را بازسازی کرده و تعمیرات لازم را بر روی آن انجام بدهید. و مجدداً از کانکس خود استفاده کنید. با توجه به میزان کیفیت تولید کانکس عمر مفید آن نیز متفاوت خواهد بود .

به این صورت که سازه های درجه یک معمولاً بدون اینکه نیاز به بازسازی داشته باشند بین ۱۵ تا ۲۵ سال عمر مفید دارند. اما سازه هایی که از درجه کیفی ۲ و ۳ برخوردارند. معمولاً بین ۴ تا ۱۰ سال حداقل عمر میکنند. در میزان طول عمر مفید کانکس ها چگونگی بهره برداری از آنها و استفاده خریدار بسیار تاثیرگذار و مهم محسوب می شود.

واحد اندازه گیری کانکس

مانند بناهای دیگر واحد اندازه گیری کانکس بر پایه متر مربع بوده است اما این تفاوت در سازه های پیش ساخته وجود دارد که اندازه ها به شکل پشت تا پشت یعنی خارج از سازه اندازه گیری خواهد شد.

معمولاً فضای درون سازه با توجه به ضخامت دیواره های کانکس که ۶ تا ۱۰ سانتیمتر بوده با کسر از ضخامت دیوار قابل پیش بینی است.

واحد شمارش کانکس

واحد شمارش کانکس عدد یا دستگاه بوده است. و معمولاً از دستگاه به جای عدد در موارد فنی مهندسی استفاده می گردد. مثلاً به جای اینکه بگویند ۱ عدد کانکس می‌گویند یک دستگاه کانکس.

برای سرویس بهداشتی و حمام از واحد چشمه استفاده می شود. برای هر یک حمام و سرویس بهداشتی یک چشمه می گویند مثلاً کانکس سرویس بهداشتی چهار چشمه راهرو دارد. استفاده از عدد و دستگاه یا واحد برای شمارش کانکس صحیح می باشد.

قیمت کانکس چگونه مشخص میگردد؟

با توجه به امکاناتی که مشتری درخواست می کنند و ابعادی که برای کانکس در نظر گرفته می شود قیمت آن نیز مشخص می‌شود. البته فاکتورهای دیگری نیز بر قیمت تاثیر گذارند که ابعاد و امکانات آن جزء مهمترین آنها محسوب می شود.

با توجه به پیش فاکتور کانکس که شامل مشخصات فنی و توضیحات آن باشد. به صورت اختصاصی برای هر ساز قیمت آن محاسبه خواهد شد.

در برخی از نمونه‌هایی که پرکاربردتر و معمول تر می باشند. به شکل تیپ تولید خواهند شد. که به منظور اطلاع از ویژگی‌های آنها و هزینه‌های کانکس می‌توان از شرکت پیشرو کانکس و مشاوره های فروشنده بهره‌مند شد.

معایب استفاده از کانکس ها

در صورتی که تصمیم به استفاده از کانکس ها دارید بد نیست که بدانید معایب آنها در برابر مزیت های استفاده از کانکس بسیار ناچیز خواهد بود؛ پس در زمان خرید نیاز به هیچگونه تردید وجود ندارد و با کسب اطلاعات لازم می توان بهترین کانکس را خریداری کرد.
نبود کنترل کیفی در بیشتر واحدهای تولیدکننده در مرحله نخست می‌تواند یکی از عمده‌ترین معایب کانکس محسوب شود چرا که بسیاری از تولیدکنندگان که کارگاه های غیر استاندارد را تشکیل داده اند. بدون اینکه اصول فنی مهندسی و استانداردهای لازم را در نظر بگیرند اقدام به تولید این سازه های از پیش ساخته شده می نماید و قطعاً یک ساز های بی کیفیت را با مصالح بی کیفیت و غیر استاندارد تولید می‌کند.

با این وجود اینکار می‌تواند منجر به کاهش هزینه‌ها شود چرا که مصالح اولیه بی کیفیت و ارزان قیمت بوده و کانکس ارزان خواهد شد. ولی بسیاری از خریداران پس از خرید و استفاده از خرید شآن کاملاً پشیمان می‌شوند. و چون مجدداً باید برای تهیه کانکس هزینه کنند. به همین جهت پیشنهاد می شود حتماً در زمان خرید کانکس از کارگاه های معتبر و تولید کننده های استفاده کنید که تمامی محصولات خود را با رعایت اصول فنی مهندسی و با بهترین متریال های روز دنیا تهیه می نمایند.

کاهش قیمت پس از استفاده و محدودیت در ابعاد هنگام حمل دو مورد از معایب کانکس به شمار می رود.