معرفی کانکس هلال احمر + 6 کاربرد اصلی

معرفی کانکس هلال احمر و کاربردهای آن با پیشرو کانکس : همانطور که میدانید کانکس هلال احمر از دیگر کانکس هایی می باشد. که در فصل های مختلف و حتی در نقاطی که دسترسی دشوار است قابل استفاده هستند. و جزء کانکس های امدادی به شمار می روند. این نمونه از کانکس برای امداد رسانی در شرایط بحرانی همانند زلزله یا موارد دیگری نظیر سقوط هواپیما اهمیت بسیار ویژه ای داشته و کمک می کنند.

تا هم میهنان عزیز با مشکلات سخت‌تری روبرو نباشند. با توجه به اینکه سازمان هایی نظیر هـلال احمـر دارای اهمیت ویژه ای از نظر فعالیت می باشند. نیاز است که برای آنها سازه های از پیش ساخته شده‌ همانند کانکس در نظر گرفته شود . و از تکنولوژی های جدید و امکانات مناسب نیز بهره مند باشند. تا بتوانند خدمت رسانی به هموطنان را در هر شرایطی به خوبی انجام بدهند.

معرفی کانکس هلال احمر

کانکس هـلال احـمـر از گروه کانکس های خدماتی می باشد. که می توان آن را در هر موقعیتی نظیر شهر، روستا یا حتی جاده و… بنا کرد و برای اینکه در شرایط بحرانی همانند سیل و زلزله مدیریت بهتری انجام شود. از قبل کانکسهای هلال احمر به صورت آماده طراحی و تولید می شوند. تا بتوان در چنین وضعیت‌هایی خدمت‌رسانی بهتری به آسیب دیدگان انجام شود.

کانکس عمرانی

اگر نگاهی به کانکس های هـلال احـمر داشته باشید. قطعا متوجه می شوید که این نمونه از کانکس تقریباً از تمام امکانات و ویژگی های ضروری و لازم بهره‌مند بوده و به همین جهت با انواع مختلفی طراحی می شوند. تا بتوانند سریعتر از آنچه که فکرمیکنید خدمت رسانی را انجام بدهند.

اگر از افرادی هستید که در حیطه کاری شما نیاز به شناخت کانکـس هلال احمـر یا حتی خرید آنها را دارید. پس ضروری است از انواع این کانکس ها مطلع باشید و با ویژگی‌های آنها آشنا شوید تا خرید بهتری را انجام بدهید.

کاربرد کانکس هلال احمر

کانکس های هـلال احمـر به چندین نوع مختلف نظیر یک یا چند اتاقه، چرخدار یا ثابت، با سرویس، بدون سرویس،گالوانیزه یا پانلی و… تولید می شود. و از اصلی ترین کاربرد هایی که دارند میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. از کانکس های هلال احمر برای امدادرسانی جاده ها یا مکان های دور افتاده استفاده میشود.
  2. یکی از کاربردهای مهم کانکس های هلال احمر به منظور اسکان خانواده های سیل زده یا زلزله زده برای سکونت موقتی میباشد.
  3. استفاده از این کانکس ها به عنوان کلینیک بین راهی، بیمارستان صحرایی و آزمایشگاهی
  4. به منظور ارائه خدمات پزشکی و خدمات و مشاوره های سلامتی در مناطق محروم این کانکس ها بسیار با اهمیت هستند.
  5. در زمان های بحرانی نظر ترافیک های سنگین یا بارش برف در جهت امدادرسانی به مسافران دایر می شوند.
  6. علاوه بر آنچه که گفته شد در مناطق بحران زده به منظور کمپ درمانی، خوابگاه و…. نیز استفاده می شود.

مزایای استفاده از کانکس هلال احمر

همانند نمونه های دیگر کانکس دارای مزیت های بی شماری هستند که از اصلی ترین آنها می توانیم به عمر مفید بالا، مقاومت در برابر شرایط جوی نامناسب، عایق مناسب در برابر گرما و سرما، افزایش سرعت امدادرسانی به آسیب دیدگان و اسکان آنها، تولید سریع، دارا بودن کیفیت بالا، نصب ساده و راحت در کنار سریع بودن آن جزء اصلی ترین ها به عنوان مزیت کانس هلال احمر به شمار می رود.

کانکس های هلال احمر از سیستم گرمایشی و سرمایشی عالی بهره مند هستند. و همچنین دارای تجهیزات برقی نظیر روشنایی و… می باشند. همچنین برای بیماران در این کانکس ها از تخت های بیمارستانی به صورت تاشو استفاده می کنند. تا در صورت نیاز بتوانند در این کانکس ها بیماران را مداوا کنند. همچنین در نمونه های دیگری از کانکس هلال احمر مجهز به سردخانه شده‌اند. که در این شرایط باید از ژنراتور و کندانسور برای آنها استفاده کرد. و البته در کنار آن چه که ذکر شده این سازه ها باید سرویس بهداشتی و حمام هم داشته باشند.

ویژگی ها

کف:

در کانکس امدادی هلال احمر معمولاً برای کف از متریال های ساختمانی پی وی سی ضد آب یا ام دی اف استفاده میشود.

درب و پنجره:

نمی‌توان این کانکس ها را ساخت و برای آنها درب و پنجره در نظر نگرفت و حتماً وجود پنجره و درب برای این کانکس ها ضرورت ویژه ای داشته است. البته به منظور حفاظت بیشتر و امنیت بالاتر از حفاظ برای آنها نیز استفاده می‌شود. و از دربهای آکاردئونی یا حتی دربهای ضد سرقت نیز می توان استفاده کرد. پنجره ها باید به صورت دوجداره یو پی وی سی آلومینیومی باشند.

ویژگی ضد زنگ:

یکی دیگر از ویژگی هایی که حتماً برای کانکسهای هلال احمر در نظر گرفته می شود ویژگی ضد زنگ بودن آنها است. چرا که قرار است در موقعیت های مختلف از این کانکس ها استفاده شود.

رنگ کانکس هلال احمر:

یکی از تفاوت های بارزی که بین کانکس هلال احمر و کانکسهای دیگر وجود دارد رنگ آن می باشد و باید حتماً به رنگ سفید باشند و رنگ دیگری برای این کانکس ها استفاده نمی‌شود البته علامت و آرم هلال احمر نیز باید بر روی کانکس هلال احمر درج گردد. در شرایط مختلف نظیر جاده ها ممکن است کادر پزشکی و افراد متخصص در کانکس های هـلال احـمر به صورت سیار مشغول به فعالیت باشند تا بتوانند در شرایط ضروری به افراد مختلف کمک کنند.

دیگر ویژگی های کانکس هلال احمر

  • کانکس های هلال احمر علاوه بر اینکه به صورت ثابت ساخته می شوند. بلکه نمونه های دیگری از آن چرخ دار هستند و به دلیل اینکه این کانکس ها قابل جابجایی میباشد نسبت به مدل‌های ثابت طرفداران بیشتری دارند. و به راحتی میتوان در مسافت‌های کوتاه امدادرسانی به افراد آسیب دیده را با نمونه هـلال احـمر چرخدار انجام داد.
  • شاسی و اسکلت کانکس هـلال احـمر از نمونه پروفیل آهنی بوده است و بدون اینکه محدودیتی از نظر اندازه داشته باشند. می توان آنها را طراحی و تولید کرد. این نکته را به خاطر داشته باشید. که ابعاد کانکس باید به گونه‌ای باشد که فضای کافی برای اسکان تمام افرادی که قرار است در آن حضور داشته باشند مهیا گردد.
  • اکثرا جنس این کانکس از نوع صفحات ساندویچ پانل می باشد. و از متریال‌های استفاده خواهد شد که بتواند در شرایط مختلف زیستی آنها را اجرا کرد.