نکات مهم قبل از خرید کانکس کامپوزیت

کانکس کامپوزیت و نکات مهمی که قبل از خرید باید بدانید : کانکس کامپوزیت نمونه های از سازه های از پیش ساخته شده محسوب می شود. که می‌توان برای مکان هایی که غرفه خدماتی دارند یا برای فروشگاه ها بسیار کاربردی باشد و مورد استفاده قرار بگیرد. در اندازه های مختلف قابل اجراست و برای آن ارتفاع های متفاوتی در نظر گرفته میشود. کانکس کامپوزیت به دلیل این که نمای بیرونی با جنس کامپوزیت دارد. به عنوان کانکس کامپوزیت نامگذاری شده و در محل های پرتردد و بازارها می‌توان نمونه‌های آن را مشاهده کرد.

معرفی کانکس کامپوزیت

کانکس کامپوزیت در باغ ها و ویلاها به عنوان کانکسهای مسکونی و کانکس ویلای نیز مورد استفاده نیز قرار می‌گیرد. و از عایق بسیار خوبی برخوردار است که در برابر سرما و گرما بهترین شرایط را به وجود می‌آورد. همچنین جنس بدنه آن از ورق آلومینیوم بوده و در مناطقی که رطوبت زیاد است می تواند مورد بسیار کاربردی باشد.

خرید کانکس کامپوزیت

به صورت کلی می توان گفت در مناطقی که رطوبت بسیار بالا و شرایط بارانی وجود دارد و به عنوان دکه های کنار ساحل می توان کانکس کامپوزیت استفاده کرد.

به منظور کانکس پلیس و دستگاه های مطبوعاتی بسیار کاربردی هستند. همچنین در سطح شهر به عنوان دستگاه‌های خودپرداز نیز قابل استفاده بوده اند.

علاوه بر موارد گفته شده به عنوان دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر بیمه سیار و کانکس دوچرخه نیز می‌توان از کانکس کامپوزیت استفاده کرد.

امکانات کانکـس کامپـوزیت

برای کانکس کامپوزیتی همانند کانکس های دیگر امکانات متعددی در نظر گرفته می شود که میتوان به نمای زیبای کانکس با رنگ بندی و طرح های بسیار متنوع، ساخت کانکس در اندازه های متفاوت مطابق با نیاز و سلیقه مشتری، نمای درونی ضد آب و قابل شستشوی کانکس، اجرای باکس دور به منظور پنهان شدن سقف کانکس، استفاده نمودن از کانکس کامپوزیت برای باجه های خدمات شهری و بیمه سیار، نصب سقف کاذب در نمای درونی کانکس با جنس کناف، مجهز به سیستم روشنایی به شکل پیشرفته، مقاومت بسیار بالا در برابر گرما و سرما، مقاومت عالی در برابر حریق و آتش سوزی، مجهز به سیستم تهویه هوا و… اشاره کرد.

برای نمای بیرونی کانکس کامپوزیت از جنس ورق های آلومینیومی استفاده می گردد. نمای کامپوزیت شامل ورق های ترکیبی است که به شکل دو لایه ورق آلومینیومی هستند و پلاستیک در بین این دو لایه وجود دارد. نمای کامپوزیت از زیبایی بی نظیری برخوردار است و شامل نماهای طرحدار و سازمانی هم می تواند باشد. نمای کامپوزیت معمولاً با رنگ طوسی از ورق کامپوزیت است که طرفداران بسیار زیادی دارد و درصد فروش بالایی برخوردار است.
روی کانکس کامپوزیت به منظور ایجاد زیبایی خاص و بیشتر می توان یک لایه استیکر سه بعدی هم اجرا نمود.

مشخصات فنی کانکس کامپوزیت

کانکس کامپوزیت از نظر اندازه دارای ابعاد مشخص و تعیین شده است چرا که معمولاً به عنوان غرفه های عرضه خدمات در سطح شهر مورد استفاده قرار می گیرد و باید حتما از یک قوانین خاص پیروی کنند و اندازه آنها نباید از حد مجاز بزرگتر باشد.
معمولاً برای نمای بیرونی کانکس از کامپوزیت استفاده می شود اما گاهی می‌توان آن را با موارد دیگر هم به صورت ترکیبی اجرا کرد. برای نمای درونی کانکس کامپوزیت از گچ برگ یا پی وی سی استفاده میشود.

معمولاً برای کف کانکس از تخته‌های تمام ضد آب استفاده می‌شود که بتوان هم نمای بیرونی و هم نمای درون کانکس را با آب شست.سیستم برق کشی و سیستم لوله کشی و همچنین تهویه مناسب نیز برای کانکس با توجه به نوع کانکس و برحسب نیاز استفاده می شود.

اسکلت این کانکس متشکل از دو قسمت بدنه و شاسی می باشد که شاسی آن از تیرآهن های نمره ۱۶ یا ۱۸ به شکل دورکلاف هستند و اسکلت بدنه از آهن پروفیل های آهنی بوده که اندازه های ۴۰ در ۴۰ و ۴۰ در ۸۰ به ضخامت ۲ میلیمتر است. برای اسکلت کانکس از ضد زنگ استفاده می شود تا طول عمر سازه افزایش پیدا کند و همچنین در برابر زنگ زدگی مقاومت بالایی داشته باشد و به پیشگیری از فرسایش سازه هم کمک خواهد کرد.

از ورق کامپوزیت برای دیوارهای خارجی استفاده می شود که دارای رنگ های متفاوت و طرح های مختلفی می باشد.
پنجره های کانکس کامپوزیتی از نمونه پنجره های دوجداره یو پی وی سی هستند. این نکته را به خاطر داشته باشید که در برخی از کانکس ها از شیشه های بزرگ استفاده می شود و به دلیل اینکه امنیت و مقاومت بالا برود و خطری افراد  را تهدید نکند از شیشه های سکوریت استفاده می کنند.

نمای کانکـس کامپـوزیت و ابعاد آن

نمای بیرونی کانکس کامپوزیت همانطور که از نام آن پیداست از کامپوزیت تشکیل می‌شود و گاهی به شکل تلفیقی می‌توان از متریال های دیگر هم استفاده کرد.

نمای درون کانکس کامپوزیت عموماً از پی وی سی بوده و به دو صورت طرح دار و ساده قابل اجراست و از مزیت های مهم این کانکس قابلیت ضد آب بودن و شستشوی کانکس به شمار می‌رود. اندازه و ابعاد کانکس کامپوزیت به کاربری آن وابسته است و به دلخواه مشتریان طراحی و تولید می‌شود و می‌توان آن را در هر اندازه ای اجرا کرد اما معمولاً به دلیل استفاده از خرید کانکس کامپوزیت در فضاهای درون شهری باید از قوانین خاصی برای ابعاد پیروی کرد.

قیمت کانکس کامپوزیت چقدر است؟

قیمت این نوع کانکس ها بر اساس اندازه و امکانات آن ها و قابلیت های کانکس متفاوت بوده است و حتی بر اساس متر مربع هم می توان یک قیمت واحد را برای آن تعیین کرد چراکه شرایط هر کدام از کانکس های کامپوزیت با یکدیگر متفاوت می باشد. مثلاً کانکس کامپوزیتی فروشگاهی یا فست فود دارای امکاناتی متفاوت با کانکس نگهبانی خواهد بود با وجود این که همه آنها زیر مجموعه محصولات کامپوزیتی به شمار می روند اما در کانکس نگهبانی به کرکره برقی یا تقسیم بندی فضای داخلی نیازی نیست پس وجود این امکانات در کنار مترمربع سازه بسیار تاثیر گذار است.

هم اکنون که با کانکس های کامپوزیت آشنا شده اید می توانید برای خرید کانکس کامپوزیت ها اقدام کنید و به منظور استعلام دقیق قیمت ها و مشاوره های خرید با کارشناسان پیشرو کانکس در ارتباط باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را بر حسب نیازتان انجام بدهید.