نکات ویژه در طراحی کانکس + مراحل انجام آن

نکات ویژه و ضروری در طراحی کانکس : برای راه اندازی کانکس های مختلف نیاز به طراحی وجود دارد. و این کار باید توسط متخصص و کارشناسان حرفه ای انجام شود. چرا که جزء حساس ترین مراحل ساخت کانکس محسوب خواهد شد. فرقی نمی‌کند که می خواهید کانکس ویلایی و مسکونی یا کانکس های کارگاهی ویژه بسازید.

در هر صورت باید به بهترین شکل ممکن طـراحی کانـکس انجام شود. طراحی کانکس گاهی به صورت روتین و معمولی صورت می گیرد. چرا که در چنین شرایطی نیاز به ظاهر زیبا یا نماهای جذاب برای کانکس وجود ندارد. و تنها یک محل سکونت مطرح است. اگر صحبت از کانکس های لوکس و مسکونی و ویلایی باشند. قطعاً از طراحی های چند بعدی نیز استفاده می شود. تا زیبایی و کاربرد کانکس چندین برابر گردد. طراحی کانکس چندین مزیت دارد. و در کنار آن که کمک می‌کند تا سازند بتوانند بهتر و سریعتر پروژه خود را تمام کند. بلکه با نشان دادن به مشتری از نتیجه کار مطلع خواهد شد. پس طراحی کانکس باید مورد توجه ویژه ای قرار بگیرد. در ادامه با پیشرو کانکس همراه باشید…

طراحی کانکس

نکات مورد توجه در طراحی کانکس

  • یکی از اصلی ترین مواردی که باید در طـراحی کانکـس مورد توجه قرار بگیرد نقش نور طبیعی خواهد بود. این طراحی باید به نوعی باشد که شما در طول روز بتوانید از حداکثر نور طبیعی بهره مند گردید. چرا که در غیر اینصورت هرچقدر هم نور های مصنوعی در کانکس وجود داشته باشد. نمی‌تواند جذابیت خاصی در کـانـکس شما ایجاد کنند به همین جهت میتوان از درب های شیشه ای یا پنجره هایی با پوشش بسیار نازک استفاده کرد.
  • انجام طـراحـی کانـکـس کمک می کند تا بتوان هرگونه سلایق یا نظرات مشتری را در اجرای کانکس در نظر گرفت و همچنین به پیشگیری از دور ریز مصالح نیز کمک می کند. در چنین شرایطی کانکس تولید شده مورد رضایت مشتری خواهد بود و اگر نیاز به اجرای سازه اختصاصی وجود داشته باشد به راحتی قابل انجام است. در کنار این موارد سبب کاهش خطا هم خواهد شد و می توان بسیاری از مشکلات را کم کرد و بر اساس یک برنامه ریزی دقیق ساخت سازه را اجرا نمود.
  • کانکس هایی که دارای ابعاد کوچک هستند. باید به گونه ای طراحی شوند که بتوان از حداقل فضا استفاده کاربردی کرد. و طراح باید به گونه ای که این طراحی کانکس را انجام بدهد که کوچک بودن فضا در درون کانکس نمایان نگردد و از راهکارهای جدید و ایده های جذاب استفاده کند. بدین منظور برای فضاهای کوچک از مبلمان های کمد دار یا قفسه بندی های زیبا و تخت خواب هایی با قابلیت ذخیره سازی وسایل و… میتوان استفاده کرد.

مدت زمان اجرای طـراحـی

بعد از اینکه سفارش شما توسط شرکت به ثبت رسید حداقل ۴ تا ۷ روز نیاز است تا طراح بتوانند طراحی کانکس شما را انجام بدهد. در طراحی کانکس کامپوزیت تفاوتی با کانکس معمولی وجود ندارد و تنها مصالح آنها با یکدیگر متفاوت هستند.

برای اسکلت و پلان کف از طـراحـی دو بعدی و برای شماتیک یا ساختن نما هر کانکس ای از طراحی سه بعدی استفاده می شود.

مراحل انجام طراحی کانکس در پیشرو کانکس

قبل از شروع پروسه ساخت کانکس و برآورد میزان هزینه ها و مصالح مورد نیاز طراحی کامل کانکس انجام می گردد. و نتیجه نهایی پیش‌بینی می‌شود و فرآیند کلی کار ارزیابی خواهد شد. در طراحی کانکس چهار مرحله متفاوت باید انجام گردد که شامل جمع آوری اطلاعات، طـراحـی دو بعدی کانکس، طراحـی سه بعدی کانکس و طـراحی جزئیات کانکس می باشد.

در مرحله اول نیاز به جمع آوری و دسته بندی کلی ایده ها، نیازها، چالش ها و… وجود دارد و نقش بسیار حیاتی در نتیجه کار خواهد داشت. به همین جهت باید توسط متخصص ترین حرفه ای ها انجام گردد. و هر چقدر که این مرحله بهتر و دقیق تر انجام گردد قطعاً راحت تر می توانید فرایند ساخت کانکس را به اتمام برسانید.

در مرحله دوم برای اینکه بتوان طراحی را شروع کرد و ایده ها و چالش ها را پیاده سازی نمود. باید از نرم افزارهای کامپیوتری استفاده کرد تا یک طراحی دو بعدی حاصل شود.

پس از آن می توان از نرم افزارهای دیگری استفاده کرد و طراحی سه بعدی کانکس را انجام داد تا تمامی زوایای کار ارزیابی شود. در نهایت نوبت به آن می رسد تا دیتیل های سازه و جزئیات آن را طراحی نمود. و بدون داشتن دانش فنی مهندسی این مرحله اجرایی نخواهد شد و  حتما این قسمت باید به گونه‌ای باشد. تا جزئیات بسیار شفاف طراحی شده باشند و سرپرست تولید و مهندس ناظر بدون هیچ توضیحی بتواند درک کاملی از طراحی کانکس داشته باشد.