چرا باید از کانکس استفاده کنیم؟

چرا باید از کانکس استفاده کنیم؟ برای اینکه به ضرورت استفاده از کانکس پی ببریم باید مزیت های استفاده از آن را بدانیم. کانکس ها به دلایل مختلفی از جمله مقاومت و سختی، انعطاف پذیری، حفاظت از محیط زیست، مقرون به صرفه، قابل حمل، ساخت سریع، سبک منحصر به فرد و… مورد استفاده قرار می گیرند.

در سال‌های اخیر کانکس های ویلایی جز نمونه‌هایی به شمار می روند. که دچار تحول بزرگ گردیده اند. در واقع استفاده از آنها رواج بسیار زیادی پیدا کرده و به عنوان یکی از پرکاربرد ترین کانکس های موجود به شمار می روند.

با توجه به افزایش قیمت مصالح استفاده از خانه های از پیش ساخته یک گزینه مقرون به صرفه به شمار می رود. و استفاده از کانکس های ویلایی جایگزین ویلا های سنتی و معمولی گردیده است. امروزه کانکس های ویلایی در مدل های مختلف با طرح های متنوع تولید شده و در بازار در دسترس هستند.

چرا باید از کانکس استفاده کنیم؟

کانکس ویلایی چیست؟

کانکس های ویلایی جز سازه‌های از پیش ساخته شده هستند که در اندازه های متنوع با جنس های مختلفی تولید می گردند. و می‌توان به جای ویلاهای عادی از آنها استفاده کرد. حتی با توجه به نظر مشتری به صورت سفارشی نیز تولید می شوند. و با امکانات رفاهی به شکل یک خوابه، دو خوابه و غیره تولید می گردند. زمانی که صحبت از کانکس ویلایی می‌شود سازه های مدنظر است که دارای تمامی امکانات رفاهی مثل اتاق خواب، سرویس بهداشتی و…. هستند.

افرادی که به دلایل متفاوتی مثل هزینه بالا، طولانی بودن پروسه ساخت و… به ساخت ویلاهای عادی علاقه ای ندارند. میتوانند از کانکس ویلایی استفاده کنند.

کانکس های ویلایی چه مزیت ها و معایبی دارند؟

به صورت کلی مزیتها و معایب متعددی برای کانکس های ویلایی مطرح می‌شود.  بعد از یک مدت کار تعویض این نمونه کانکس ها به راحتی انجام نمی گردد. بهتر است پیش از تهیه چنین کانکسی حتما به مزیت و معایب آنها توجه شود تا در آینده از خرید آن پشیمان نگردید.

امکان ساخت در شرایط اقلیمی متفاوت به عنوان یکی از مزیت های کانکس های ویلایی به شمار می رود. تصور کنید که شما میخواهید یک بنا با تجهیزات کامل را در شرایط اقلیم سرد به روش سنتی بسازید. قطعاً این کار امکان پذیر نیست زیرا سرمای  زیاد موجب وجود مشکلاتی همچون یخ زدن بتن و غیره در ساختمان خواهد شد. ولی کانکس های ویلایی به نوعی هستند که در هر فصلی و در هر شرایط آب و هوایی می‌توانند از آنها استفاده کرد. و آنها همانند قطعات کوچک به محل مورد نظر انتقال داده می شوند و در آنجا مونتاژ می گردند.

مصرف بهینه انرژی و سرعت بالا در ساخت و آماده سازی نیز از دیگر ویژگی‌های کانکس ها به شمار می رود.

اگر از افرادی هستید که می خواهید در کوتاهترین زمان ممکن به سازه مورد نظر خود دست پیدا کنید. استفاده از کانکس به عنوان بهترین گزینه برای شما خواهد بود. شما حداقل برای ساخت یک بنا به صورت سنتی بین ۶ ماه تا ۱۸ ماه زمان نیاز دارید. ولی سرعت بالا در ساخت و آماده سازی کانکس ها به عنوان یکی از بهترین گزینه ها به شمار می رود.

قابلیت حمل و نقل کانکس

امکان پرداخت تمام هزینه‌ها به شکل یک جا، مقاومت در برابر زلزله و بلاهای طبیعی، هزینه کمتر و قابلیت حمل و نقل کانکس های ویلایی نیز از دیگر ویژگی های مهم و مزیت های آنها به شمار می رود.

کانکس ویلایی را می توان به سادگی از یک محل به محل دیگر منتقل نمود. در این رابطه محدودیتی نیز وجود ندارد و بارها می توان این کانکس ها را انتقال داد. البته اگر می خواهید کانکس ویلایی را در طول مدت زمان استفاده بارها جابجا کنید. حتماً باید کانکسی انتخاب شود. که این قابلیت در آن وجود داشته باشد و در طی پروسه فرایند ساخت پیش بینی های لازم برای آن در نظر گرفته شود. قابلیت حمل و نقل ویلا بسیار مفید و مهم است. چرا که وقتی می خواهیم ملک خودمان را می فروشیم میتوانیم ویلا را نیز جابه‌جا نموده و آن را به محل جدید منتقل کنیم. تا دیگر نیازی به ساخت مجدد آن نداشته باشیم.

مقاومت در برابر زلزله و دیگر بلاهای طبیعی

چرا باید از کانکس استفاده کنیم؟ با توجه به اینکه کشور ایران جز کشورهای زلزله خیز دنیا به شمار می رود. اگر که بخواهید خانه ویلایی بسازید باید به این موضوع توجه کنید.

البته کانکس ها علاوه بر این که باید در برابر زلزله مقاوم باشند. باید از نظر بلاهای طبیعی دیگر همچنان آبگرفتگی نیز دارای مقاومت بالایی باشند. معمولاً بیشتر کانکسهای ویلایی به علت وزن کمتر آنها و عدم استفاده از مصالح معمولی که در ساخت ویلا های عادی از آنها استفاده می گردد. در برابر زلزله و بلاهای طبیعی مقاومت نسبتاً بالایی دارند.

در صورتی که کانکس ویلایی از جنس بتنی یا فلزی باشد. می توان مطمئن شد که در مقابل آب گرفتگی و رطوبت نیز مقاومت بالایی دارد.