چه چیزی باعث شده تا استفاده از کانکس ها تا این حد پرطرفدار و محبوب باشد؟

چه چیزی باعث شده تا استفاده از کانکس ها تا این حد پرطرفدار و محبوب باشد؟ طی سالهای اخیر استفاده از کانکس ها در پروژه های متفاوت در مناطق مختلف کشور رایج شده و از استقبال بالایی برخوردار بوده است  اما در این رابطه این سوال به وجود می آید که چرا کانکس ها تا این حد محبوب شده اند و مورد استفاده قرار میگیرند. در ادامه با پیشرو کانکس همراه باشید…

دلایل محبوبیت کانکس ها

شکل گیری کانکس در کشور ایران به سال ۱۳۳۶ می رسد و اگر از نگاه جهانی این صنعت را بررسی کنیم. می توان گفت شروع آن از اواخر جنگ جهانی اول بوده است. پس از گذشته تا کنون استفاده از کانکس صورت گرفته و خوشبختانه در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته است. قطعاً کانکس هایی که در گذشته تولید می شد نسبت به کانکس های امروزی از کیفیت پایین تری برخوردار بودند اما با توجه به تفاوت هایی که حاصل شد. و پیشرفت های بسیار عالی در این زمینه امروزه شاهد تولید کانکس های بسیار با کیفیت و مجهز هستیم. حتی می‌توان به متحرک بودن آنها اشاره کرد که موجب ایجاد تفاوت اصلی بین صنعت کانکس سازی و ساختمان سازی شده است.

استفاده از کانکس

کانکس ها سازه های از پیش ساخته هستند که شباهت هایی با خانه های سنتی هم دارند. و البته گزینه مناسبی برای ساخت ویلا هم به شمار می روند. انواع متفاوتی از کانکس ها در مدل ها و اندازه های مختلف طراحی و تولید می شود و مزیت های بی نظیری داشته اند.

مزیت ها و نکات مهم در استفاده از کانکس

یکی از اصلی ترین و مهمترین مزیت هایی که در خصوص کانکس های از پیش ساخته شده مطرح می باشد. کاهش میزان هزینه های ساخت و ساز است و البته نگرانی های زیست محیطی را نیز از بین برده است.

از میان کانکس هایی که بسیار سریع به شهرت زیاد رسید کانکس های ویلایی هستند. و به نوعی طراحی شده‌اند که می توان سازه را در مکان مورد نظر برای نصب مونتاژ نمود. و اقدامات لازم به منظور آماده سازی کانکس انجام می شود. به همین جهت در این پروژه ها ضایعات ساختمانی به حداقل امکان می رسد.

پس اگر قرار باشد که شما بخواهید یک مکان برای سکونت یا کاربردهای دیگر آماده کنید. حداقل زمان مورد نیاز چندین ماه خواهد بود یا حتی برای ساخت ویلا یا خانه های مسکونی به صورت سنتی یک تا دو سال زمان می خواهید و این با وجودیست که شما می توانید کمتر از سه ماه کانکس موردنظرتان را در اختیار داشته باشید.

در خصوص تمامی کانکس ها می توان به نصب سریع و آسان آنها در کنار کاهش هزینه های ساخت و ساز اشاره کرد. و البته به دلیل تنوع طرح و مدل مطابق با هر سلیقه ای امکان آماده سازی کانکس وجود دارد.

قیمت ها و هزینه ها

هزینه خریداری کانکس برای مشتری مقرون به صرفه است. و نیازی به پرداخت هزینه های بنایی نبوده و می‌توان آن را جزء اصلی ترین دلایل محبوبیت کانکس به شمار آورد. یکی از مهمترین دلایلی که سبب میشود تا تمایل زیادی برای خرید کانکس انجام گردد امکان جابجایی آن از یک مکان به مکان دیگر است. حتی افراد می توانند پس از اتمام پروژه کانکس را بفروشند یا اگر برای مدت زمان کوتاهی کانکس را نیاز دارند آن را اجاره کنند.

با پیشرفت شهرسازی دیگر در فضاها و مناطق مختلف نمی توان از سازهای قدیمی استفاده کرد. به همین جهت نیاز است که برای خدمت رسانی در شهرها و برآورده کردن نیازها از انواع کانکس استفاده نمود. مثلاً یکی از بهترین استفاده هایی که از کانکس میشود کانکس های خودپرداز سیار هستند که به آسانی امکان جابجایی آنها وجود دارد.

انتخاب یک کانکس باکیفیت

حتی افرادی که در خصوص کانکس دارای تجربه و مهارت هستند باز هم نمی‌توانند به صورت دقیق کیفیت کانکس را تشخیص بدهند. چراکه کانکس های تولید شده از قسمت های مختلفی تشکیل می شوند که شما فقط ۳۰ درصد آن را می توانید ببینید. و متریال های مصرفی دیگر از دید شما پنهان هستند همانند نوع ضخامت پوشش های اسکلت و….

اگر شما برای تهیه و خرید کانکس از کارگاه های معتبر و مجاز استفاده کنید. قطعاً در زمان فعالیت از استانداردهای لازم پیروی می کنند و مجوز های مربوطه را دارند و به همین جهت به منظور کاهش میزان هزینه ها هیچگاه از موارد غیر استاندارد یا متریال های بی کیفیت و ارزان قیمت استفاده نخواهند کرد.

یک کانکس با کیفیت به صورت کلی از قابلیت حمل و نقل، مقاومت در برابر زلزله، پایداری و عمر بالا، استفاده از متریال استاندارد در کنار استفاده از عایق های مناسب صدا و حرارت برخوردار است.