چگونگی ساخت کانکس ویلایی و سفارش آن

چگونگی ساخت کانکس ویلایی و سفارش آن در پیشرو کانکس : یکی از آسان ترین و راحت ترین راهکارهایی که می توان به واسطه آن به مکانی زیبا و شیک دست پیدا کرد ساخت ویلا با کانکس است. که البته این مکان دارای امکانات بی نظیری بوده و می‌توان گفت هر آنچه که در یک منزل و محیط مسکونی در اختیار دارید در این سازه ها نیز خواهید داشت. و با کمترین هزینه ممکن می باشند.

این سازه ها با سرعت بالایی ساخته می‌شوند. و هزینه نسبتاً کمی برای آنها نیاز می باشد. که به عنوان مزیت های منحصر به فرد کانکس های ویلایی به شمار می‌رود و جزء دلایل محبوبیت آن ها می باشد.

این روزها در باغ ها و مناطق اطراف شهر به دلیل سهولت بالای اجرای سازه‌های ویلایی کانکس از آنها استفاده می شود. و می توان برای سفارش کانکس های ویلایی به کارگاه های معتبر و شرکت های مجاز مراجعه کرد.

چگونگی ساخت کانکس ویلایی

ساخت ویلا با کانکس چگونه انجام میشود؟

شما می توانید در ویلاهای کانکسی هر آنچه که نیاز دارید را برای خود فراهم کنید و از نظر امکانات آن را مجهز نمایید. تنها تفاوتی که بین آنها با سازه های مسکونی سنتی وجود دارد نوع مصالحی بوده که در ساختار آنها استفاده می شود. به خاطر داشته باشید که به دلیل سبک بودن مصالحی که در ساختار کانکس ویلایی استفاده می شود. برای ساکنین خود مزیت های زیادی را به وجود می آورد.

ساخت کانکس ویلایی به دو شکل انجام می‌شود و در وضعیت اول مصالح به محل سازه برده می شوند. در محل ساز نصب میشود و در حالت دوم سازه به صورت کامل در کارگاه یا کارخانه تولید می‌شود. پس از آن به محل مورد نظر برده می شود و در آنجا قرار می گیرد. البته در این حالت سرعت بالا سبب کاهش میزان هزینه های کلی برای سفارش دهنده خواهد بود.

چگونگی سفارش ساخت کانکس

با توجه به فضای مورد نظر، شرایط محیطی، کاربرد و سلیقه مشتری ویلاهای کانکسی طراحی و تولید می گردد. لازم است که بدانید شما میتوانید با اندازه دلخواه خود سفارش کانکس تان را انجام بدهید. ولی محدودیتی که سبب رعایت نکات استاندارد و اصولی می شود به شرایط حمل مرتبط است.

در صورتی که شما بخواهید سازهای بزرگ را در اختیار داشته باشید به این صورت است که اجزاء جداگانه در محل برده می شوند؛ در آنجا نصب می گردد یا به صورت کانکس های جداگانه ساخته می شوند. بعد از حمل و استقرار در محل مورد نظر کانکس های دوقلو یا چندقلویی به یکدیگر وصل میشوند.

برای سفارش ساخت کانکس همانند هر سازهای دیگر نیاز است که چندین مرحله مختلف طی شود. اولین مرحله در طراحی کانکس با توجه به نظر مشتری، مکان مورد نظر، معیارهای فنی و محاسبات بوده است. در بیشتر کارخانه‌های تولید کانکس نمونه های از پیش ساخته شده وجود دارد که با توجه به نیاز مشتری به آنها تحویل داده می گردد.

ولی توصیه می شود که حتماً در صورت ساخت ویلا با کانکس از طراح بخواهید که با توجه به شرایط جغرافیایی مکان کانکس نسبت به ساخت و طراحی آن اقدام کنند. به صورت مناسب محل قرارگیری پنجره ها، نورگیرها و مصالح مورد استفاده انجام گردد.

مزیت های ساخت ویلا باکانکس

ساخت کانکس در هر شرایطی مزیت‌های بیشماری خواهد داشت. و مزیتهای ساخت ویلا با کانکس نیز به شرح زیر است:

  • قابلیت جابجایی راحت و آسان
  • سرعت بالا در زمان اجرا و ساخت
  • تنوع در طراحی
  • مقاومت بالا در مقابل زلزله و بلاهای طبیعی
  • قابلیت سفارش کانکس در اندازه های دلخواه
  • مزیت نصب و اجرا در هر مکان با هر نوع شرایط آب و هوایی
  • ساخت سازه در زمان کوتاه
  • کاهش هزینه ساخت ویلا در مقابل روش و مصالح سنتی
  • قابلیت عایق بندی به منظور افزایش کیفیت ساخت سازه
  • و….

در ساخت کانکس ویلایی از چه مصالحی استفاده می شود؟

مصالحی که در ساخت کانکس ویلایی دوبلکس و معمولی مورد استفاده قرار می‌گیرد با توجه به طراحی اولیه و شکل ظاهری کانکس و همچنین آب و هوای منطقه و مسائل فنی متغیر است. ولی در بیشتر این نمونه سازه ها از ساندویچ پانل یا پانل های آماده استفاده می گردد؛ این پانل ها نوعی ورقه فولادی گالوانیزه شده بوده اند که به شکل افقی فرم خمیده به خود گرفته و در بیشتر مناطق با عنوان پنل سایدینگ نیز شناخته می شوند.

از شاسی تیرآهن و پروفیل های آهنی در اسکلت این سازه ها استفاده می گردد و در طراحی درونی آنها با توجه به نظر مشتری از چوب کاری یا انواع کاغذدیواری استفاده می گردد. و معمولاً برای کف آنها از سرامیک، لمینت و غیره استفاده می شود ولی بد نیست که بدانید استفاده نمودن از سرامیک در زمان جابجایی و حمل موجب افزایش وزن سازه خواهد شد.

نحوه جابجایی ویلا های کانکسی

برای جابجایی ویلاهای کانکسی می‌توان از یک دستگاه تریلی با کفی مخصوص در کنار یک دستگاه جرثقیل استفاده کرد. و جابجایی و حمل کانکس های ویلایی را انجام داد. به این شکل که به واسطه جرثقیل کانکس برداشته می شود. بر روی تریلی قرار داده می شود و بعد از آن تریلی کانکس را به محل مورد نظر حمل کرده و انتقال میدهد؛ اما در این جابه‌جایی‌ها نکته مهمی که وجود دارد گرفتن مجوز حمل بار از پایانه ترافیکی بوده و اگر ابعاد سازه از ۲.۵ در ۳.۵ بیشتر باشند. در کنار چک کردن تریلی از لحاظ دارا بودن بارنامه قانونی و بیمه بار می باشد. و همچنین مسیری که قرار است تریلی از برای رسیدن به مقصد از آن عبور کند نیز باید بررسی شود. زیرا ممکن است با توجه به اندازه کانکس محدودیت های نیز وجود داشته باشد.

در نهایت اگر تصمیم دارید که برای ساخت کانکس ویلایی اقدام کنید. باید در خصوص سفارش کانکس مورد نظر با فردی باتجربه و حرفه ای مشورت نمایید چرا که طراحی و نصب این سازه ها برای دارا بودن بیشترین بازدهی و فراهم کردن آسایش و رفاه مصرف کنندگان باید به شیوه ی صحیح و اصولی انجام گردد.

کانکس ویلایی جز یکی از پر فروش ترین و محبوب ترین کانکس های می باشد که امروزه از آن استفاده می شود.