مرکز فروش کانتینر در بندر گناوه

بهترین قیمت فروش کانتینر در بندر گناوه : کانتینر ها جز یکی از بهترین و پرکاربردترین ابزارها به شمار می‌روند که برای صنایع مختلف کاربرد داشته اند؛ کانتینرها را با توجه به فاکتورهای متفاوتی که وجود دارد می‌توان آنها را دسته بندی نمود و به عبارت ساده‌تر برای اینکه انواع کانتینر را تقسیم بندی کنیم به سراغ معیارهایی همچون ابعاد کانتینر، نوع کاربرد و گنجایش میرویم. با پیشرو کانکس همراه باشید…

نمایندگی فروش کانتینر در بندر گناوه

بارها در پست‌های دیگر در خصوص انواع کانتینرها از نوع کاربرد مطالبی را ذکر کرده ایم اما در میان نمونه های مختلف با کانتینر یخچالی یا کانتینر سردخانه ای روبه رو می شویم که می‌خواهیم امروز اطلاعاتی را در مورد این نمونه کانتینرها مطرح کنیم تا در صورت نیاز بتوانید با دید بازتری برای خرید اقدام کنید.

کانتینر در بندر گناوه

معرفی کانتینر یخچالی یا سردخانه ای

قبل از هر چیزی بد نیست بدانید که این نمونه کانتینر ها در شهرهای متفاوت ایران از جمله تهران، بندر گناوه، چابهار، بندر انزلی و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. برای اینکه در مسافت های طولانی و در شرایط آب و هوایی خاص بخواهند محلوله های حساس به دما همانند مواد غذایی، داروها و تجهیزات بیمارستانی، سبزیجات و غیره را جابجا یا انبار کنند با پروسه دشواری روبرو خواهند بود چرا که مشکل تغییرات دمایی می تواند سبب شود تا به محموله آسیب های بسیار زیادی وارد شود و در این شرایط نمی توان از کانتینرهای معمولی استفاده کرد به دلیل این که عایق حرارتی مناسب ندارند و این مشکل را نمی‌توانند رفع کنند.

به همین جهت نیاز به کانتینر دیگری وجود دارد تا علاوه بر اینکه از خاصیت عایق بودن بهره مند است بلکه درون آن ها سیستم سرمایشی داخلی نیز تعبیه شده باشد تا دمای درون کانتینر به واسطه  این سیستم با یک رقم مشخص تثبیت و کنترل گردد پس لزوم استفاده از کانتینرهای یخچالی در این شرایط ضرورت دارد.

به صورت خلاصه میتوان گفت کانتینرهای یخچالی ایزوله می باشند و عایق گرما و سرما بوده‌اند و سبب می شوند که گرما به درون محفظه کانتینر ورود نداشته باشد و در چنین کانتینر هایی اتلاف انرژی به حداقل می‌رسد و همچنین آلودگی ها نیز وارده کانتینر نخواهند شد.

مشخصه های کانتینر یخچالی

  • دیوارهای این کانتینر با نمونه های معمولی متفاوت بوده و معمولا جنس آن ها از ساندویچ پانل و الومینیوم استیل با لایه های عایق بوده است تا بتواند موجب کنترل دمای محیط گردد.
  • عموما کف کانتینرهای یخچالی از ورق فلزی یا تخته های چند لایه چوبی می باشد و کفی این کانتینرها تشکیل شده از پروفیل های فلزی (اکثرا از جنس الومینیوم هستند) می باشد.
  • سیستم سرمایشی این نمونه کانتیترها همانند دیگر سیستم های سردخانه ی و کولر گازی از سیکل تبرید استفاده مینماید و متشکل از وسایل اصلی همچون کمپرسور، اواپراتور، کوندانسور، اکسپنشن ولو می باشد.
  • کانتینرهای یخچالی 40 فوت می باشند و سیستم سرمایشی 2 فوت از آنرا اشغال می کند. البته با توجه به محل قرار گیری سیستم سرمایشی به دو گروه کانتینر یخچالی یکپارچه و کانتینر یخچالی خارجی تقسیم بندی میگردند.

قیمت کانتینر یخچالی یا سردخانه ای

قبل از این که پیشرفت هایی در حوزه حمل و نقل در جهان به وجود بیاید و کانتینرهای یخچالی طراحی شوند تمام مواد غذایی را در یک مکان خاص نگهداری می‌کردند و در آن موقع فقط می توانستند یک ماده غذایی را در یک مکان خاص نگهداری کنند چرا که دمای محیط را بر روی یک شماره مشخص نگه می داشتند و این گونه نمی‌توانستند چندین ماده غذایی را به صورت یک جا نگهداری کنند و همچنین این موضوع باعث شد که کشتی های حمل بار بتوانند تنها یک محصول را جابجا نمایند و این موضوع سبب شد تا اقتصاد محلی حول یک محصول خاص باشد که اصلاً با ذائقه مردم آن منطقه سازگاری نداشت. ولی امروزه خوشبختانه هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و می‌توان از یک نقطه جهان به نقطه دیگر برای انتقال هر گونه مواد غذایی و دارویی اقدام کرد.

طبیعی است که این گونه کانتینر را نسبت به کانتینرهای معمولی دارای قیمت بالاتری باشند و علت اصلی این افزایش قیمت در کانتینرهای یخچالی به معیارهایی چون جنس بدنه،سیستم خنک کنندگی درونی و عایق‌بندی مرتبط می باشد. به صورت کلی در درون این کانتینرها سیستمی از یک کمپرسور سه فاز به کار برده می شود که به منظور خنک کنندگی درون کانتینر به برق سه فاز شهری نیاز داشته است و معمولاً از دیزل ژنراتور برای تامین برق استفاده می گردد که گازوئیل سوخت اصلی این دیزل ها می باشد و نسبت به بنزین قیمت به صرفه تری داشته است.

البته امکان اینکه کانتینر در بندر گناوه و سرد خانه ای به برق شهر به صورت مستقیم متصل شوند نیز وجود دارد و در شرایطی که از کانتینر به عنوان سردخانه سیار یا انبار استفاده می‌کنند برق را به این واسطه تامین می نمایند.