ویژگی های کانکس آتش نشانی و نحوه خرید

معرفی کانکس آتش نشانی پیشرو کانکس : 777  از جمله کانکس های می باشد که به صورت ویژه طراحی می‌شود و در واقع از این کانکس ها برای محل‌های حادثه ساز و مکان هایی که نیاز به آتش نشانی داشته باشد استفاده می‌کند. اگر تا به حال با کانکس آتش‌نشانی آشنایی نداشته اید به شما توصیه می کنیم حتما ادامه این متن را به دقت مطالعه کنید تا بتوانید اطلاعات مفید در خصوص کانکس آتـش نـشانی به دست بیاورید.

کانکسهای آتـش نشانی برای حوادث غیرمترقبه مورد استفاده قرار می گیرد و در واقع سازمان آتش‌نشانی به دلیل اینکه با حوادث پیش بینی نشده در ارتباط بوده است برای اینکه بتوانند نظارت بیشتری بر روی این امور داشته باشد در محل‌های پر خطر که دارای جمعیت زیادی هستند از این نمونه کانکس های پیش ساخته استفاده می نماید.

کانکس آتش نشانی

کانکس آتـش نـشانی مزیت‌های بسیار زیادی دارد و در مقابل با سازهای دیگر نیازی به هیچگونه زیرسازی سنتی ندارد و به همین جهت می‌تواند با وجود قابلیت جابجایی در موارد متعددی مورد استفاده قرار بگیرد. این نوع کانکس ها به نوعی طراحی می‌شوند که می‌تواند خودروهای سازمان آتش‌نشانی را درون آنها نگهداری کرد و در مواقع ضروری از آنها استفاده نمود.

چگونه از کانکس آتش نشانی استفاده می‌کنند و طراحی آن به چه صورت است؟

اولین چیزی که در خصوص طراحی کانکس آتش‌نشانی به آن توجه می‌کنند رنگ کانکس است و در واقع رنگ این سازمان نشان دهنده و معرفی کننده آن به شمار می رود. معمولاً به صورت کلی می توانیم به جایگاه ویژه در خصوص کانکس آتش‌نشانی اشاره کنیم که در واقع امکان بزرگتر بودن کانکس های آتش نشانی در این سه جایگاه وجود دارد اما نمی‌توان آن را کوچکتر از موارد گفته شده ساخت.

بخش اول به نگهداری خودروهای کوچک سازمان آتش نشانی مرتبط باشد که برای آن از درب کرکره ی استفاده می کنند و به راحتی و سریع بسته شود و در واقع قسمت پشت این بخش را برای نگهداری لوازم و موارد مورد نیاز تعبیه می کنند.
بخش دوم،  یک فضای اداری می باشد که می تواند برای اعضای گروه مدیر،معاون، منشی و غیره از آن استفاده کرد و کسانی که مسئولیت پاسخگویی به تماس ها را دارند نیز در این قسمت قرار گرفته می شوند.

بخش سوم برای استراحت در نظر گرفته می شود و به واسطه پارتیشن برای جداسازی هر کدام از این قسمت ها استفاده می شود و افراد می‌توانند در محل استراحت خود در زمان بیکاری بنشینند و استراحت کنند. البته هر بخش به صورت جداگانه طراحی می‌شوند و در واقع ترتیب آنها با توجه به طراح معین می شود و اما می تواند بزرگتر باشد.
بخشی از کانکس ها به دلیل این که امکانات بیشتری دارند بخشهای اضافه ی به آنها ملحق می‌شود.

ویژگی های کانکس آتش نشانی به چه صورت است؟

کانکس های آتش نشانی در طرح‌های مختلفی اجرا می‌شوند و اندازه های متفاوتی برای آنها در نظر گرفته می شود. با توجه به نظر مصرف کنندگان امکانات مختلفی مثل سرویس بهداشتی ، آشپزخانه، حمام و غیره در کانکس آتشنشانی تعبیه می‌شود. همچنین بدنه در این نمونه از کانکس ها با توجه به ضخامت های متفاوت از ساندویچ پانل قابل اجرا می باشد و با توجه به نیاز از تجهیزاتی مثل شیلنگ های فشار قوی یا کپسول های آتش نشانی و غیره استفاده می نمایند.

در هر کانکس برای پوشش داخلی از عایق های پلی استایرن و یونولیت استفاده می‌شود در برابر حریق مقاوم می باشد.

در خصوص درب و پنجره ها از متریال pvc استفاده می‌کنند که در مقاومت خوبی در برابر عوامل محیطی از خود نشان می دهد؛ همچنین ورق های گالوانیزه برای نمای بیرونی کانکس استفاده می شود و با رنگ های زیبایی رنگ آمیزی می گردند. به منظور پوشش کف در جهت عایق نمودن سازه‌ها در مقابل هر گونه نفوذ رطوبت از تخته های چندلایه استفاده می نمایند.

قیمت کانکس های آتش نشانی چگونه تعیین می گردد؟

معمولا با توجه به ابعاد استانداردی که کانکس های آتـش نشانی تولید می شوند قیمت آنها تعیین می گردد و البته به متریال مصرفی آنها نیز بستگی داشته است ولی اگر کار به شکل سفارشی تولید شود عوامل مختلفی بر روی قیمت آن ها تاثیر گذار هستند که می‌توان به ابعاد کانکس، نوع متریال بدنه، طراحی کانکس، نوع عایق مصرفی، نوع تجهیزاتی که در کانکس نصب شده‌اند، امکانات کانکس متحرک و ثابت بودن آن و قیمت آهن در بازار اشاره کرد.

کانکس آتش نشانی در کجاها نصب می شوند؟

یکی از عوامل مهمی که می‌تواند منجر به جلوگیری از انتشار امداد نجات برای افراد شود سرعت عملیات درمحل حادثه می باشد که کانکس آتش نشانی برای چنین مواقعی در این محیط ها نصب می‌شود و این امر بسیار مهم محسوب می گردد.
در مناطقی که جمعیت زیادی زندگی می‌کنند و ممکن است آتش‌سوزی و خطرات این چنینی رخ بدهد می‌توان به همین جهت کانکس های آتـش نـشانی با توجه به منطقه و محل های مورد نظر نصب گردد.