کانکس آکوستیک آماده چیست؟

آیا می دانید کانکس آکوستیک آماده چیست و کجا کاربرد داشته است؟ یکی از نمونه کانکس های که شاید نام آن را کمتر از کانکس های دیگر شنیده باشید؛ کانکس آکوستیک آماده است. اگر می خواهید اطلاعات مفیدی را در خصوص این کانکس مطالعه نمایید تا انتهای این پست پیشرو کانکس را همراهی کنید….

کانکس آکوستیک آماده چیست و کاربرد آن

این نمونه کانکس نیز دارای کاربردهای مختلفی می باشد و برای موارد مختلف ساخته می گردد. به نوعی طراحی و تولید می‌شود که در مکان هایی که نیاز به پیشگیری از نفوذ امواج صوتی به درون محیط یا بیرون باشد.  کانکس آکوستیک با توجه به نوع نیاز کاربری آنها مورد استفاده واقع شده و مشتریان می‌توانند برای خرید آن اقدام کنند.

کانکس آکوستیک آماده چیست؟

قطعاً با این مقدمه متوجه شده‌اید که کانکس آکوستیک برای چه محیط هایی استفاده میشود و کاربرد آن چگونه است؟ کانکس آکوستیک برای استودیو های ضبط صدا کاربرد داشته است . از هر لحاظی باید آکوستیک باشد و هیچگونه صدای اضافی در آن ضبط نگردد و برای تمرین ساز های مختلف همانند جاز به دلیل تولید صدای زیاد ضروری است که آکوستیک استفاده گردد.

با توجه به اینکه به دلیل فعالیت‌های مختلف فضای شهری شلوغ و پر سر صدا بوده و گاهی نیاز به محیطی می باشد که آرام و ساکت باشند و به دور از هر نوع امواج صوتی بوده باشد در اینجا کانکس آکوستیک به عنوان یک پیشنهاد عالی محسوب می‌شود.

گاهی ممکن است در یک ساختمان یا حتی فضای شهری اقدام به نصب یک دستگاه یا تجهیزاتی نمایند که صدای ناهنجاری به واسطه آن تولید می‌شود و برای اینکه از مزاحمت جلوگیری شود و افراد ساکن در محیط از شرایط ناراضی نباشند سازه آکوستیک می‌توانند نصب گردد؛ از نمونه های بارز آن می توان به کانکس سایلنت اشاره کرد که در ژنراتورها یا دیزل کمپرسورها استفاده می گردند.

کانکس آکوستیک چه مشخصاتی داشته است؟

این نمونه کانکس از مصالحی همچون ساندویچ پانل با عایق های پلی اورتان و ضخامت های حداکثر ۸ و حداقل ۴ سانتیمتر استفاده می گردد. در این کانکس ها استفاده از جداره های شیشه ای یا پنجره کاربردی ندارد مگر این که در موادی ویژه‌ای نیاز به شیشه یا پنجره داشته باشند. به دلیل اینکه درون کانکس باید عملیات صداگیری انجام گردد فضای درونی نسبت به فضای بیرونی دارای اهمیت بیشتری است . در درجه بندی های مختلف استفاده می شوند.

می توان از فوم هایی با ضخامت های متفاوت در ساخت آن ها استفاده کرد. زمانی که نصب فوم های سینوسی برای عملیات صداگیری انجام گردد که به آن فوم شانه تخم مرغ هم می گویند. برای این کار از نصب پانل های صداگیر سقفی استفاده میشود و با عنوان فوم جذب کننده صوتی هستند.

یک نکته جالب در خصوص کانکس آکوستیک و کاربرد آن را بد نیست که بدانید. برخی از افراد برای شرایط مختلفی مثل کنکور نیاز به مطالعه دقیق دارند و در این شرایط به اتاقی احتیاج دارند. که در آن مطالعه کنند و عاری از هرگونه صدا باشد و سکوت شرط مطالعه با کیفیت آنها خواهد بود. به همین جهت می‌توان کانکس آکوستیک را به آنها معرفی کرد و با هزینه ای ارزان آن را تهیه نمود و مورد استفاده قرار داد.

خرید کانکس آکوستیک

اگر برای موارد مختلف می‌خواهید کانکس آکوستیک را خریداری کنید بهتر است از فروشندگان معتبر استفاده نمایید.
البته یک روش مقرون به صرفه است و برای سالن های همایش و جلسات اداری نیز کاربرد دارد. روش های ساده ای مثل سقف های کاذب یا پانل های دیواری مشبک به منظور ایجاد فضای آکوستیک استفاده می گردد.

همان طور که اشاره نموده ایم اگر قرار باشد برای تمرین حرفه‌ای موزیک یا ضبط موسیقی خانگی مشغول به فعالیت باشید. باید از محیط استفاده کنید که عایق صوتی مناسبی داشته باشد. این فضا به نوعی با هزینه ارزان و مقرون به صرفه تهیه شود و یکی از موارد مهم و تاثیر گذار در خرید کانکس قیمت آن است. خوشبختانه کارگاه ها و شرکت های مختلفی نظیر پیشرو کانکس توانسته‌اند بهترین و ایده آل ترین نمونه های کانکس را طراحی و تولید نمایند . با کیفیت ترین کانکس ها را در اختیار مشتریان عزیز قرار بدهند.

در نهایت دقت داشته باشید که کانکسی می تواند به نیازهای شما به بهترین شکل ممکن پاسخ بدهد که از استانداردهای لازم بهره مند باشد. کانکس آکوستیک نیز جز پر فروش ترین نمونه های کانکس بوده که فاکتورهای متعددی در تعیین قیمت آن نقش داشته اند.