آیا می دانید کانکس استراکچر اکسپوز چیست؟

آیا می دانید کانکس استراکچر اکسپوز چیست؟ شاید شما هم نسبت به کانکس های دیگر کمتر نام کانکس استراکچر اکسپوز را شنیده باشید بد نیست در مورد این کانکس نیز اطلاعاتی را به دست بیاورید و در صورت نیاز برای خریداری کردن آن  اقدام کنید؛ قبل از اینکه شما در خصوص خرید این کانکس و مزیت های آن مطلبی را مطالعه کنید بهتر است اطلاعات کاملی را در خصوص کانکس ها و سازه های پیش ساخته داشته باشید تا با دید بازتری بتوانید برای خرید اقدام کنید.

مختصری در مورد کانکس ها

کانکس ها به عنوان سازه های از پیش ساخته شده هستند که متریال ساخت آنها از سنگ، بتن و آجر نبوده و می توان آنها را در محیط کارگاه یا کارخانه تولید کرد و به صورت های مختلفی طراحی می گردند و اجزای آن ها مثل یک ساختمان به یکدیگر متصل می شوند.

کانکس استراکچر اکسپوز

در واقع کانکس ها را می توان همانند یک سرپناه موقت به شمار آورد که انسانها در شرایط مختلف می توانند از آنها استفاده کنند و در محیط از برابر عواملی چون بارندگی، برف، باران و غیره در امان باشند و همچنین به نوعی کانکس ها ساخته می شوند که علاوه بر اینکه مقاومت بسیار بالایی در این شرایط داشته باشند بلکه عایق خوبی در مقابل حرارت و رطوبت نیز هستند و در محیط‌های مختلف می‌توان آنها را استفاده کرد و  حتی به محیط مورد نظر حمل می‌شوند.

لازم است بدانید استفاده از کانکس ها از ارزش تجاری آنها کم نمی کند  و حتی پس از استفاده در محیط‌های دیگر نیز مجدد می‌توان آنها را بکار گرفت و همچنین با عنوان کانکس دست دوم نیز فروخته می شوند.

کانکس استراکچر اکسپوز چیست؟

امروزه برای اینکه به سلیقه و نظر تمامی مشتریان در خصوص کانکس ها توجه شده باشد برای ساخت کانکس از سبک‌های جدید معماری نیز استفاده شده و کانکس ها با طراحی های متفاوتی انجام می‌شوند و به مشتریان عزیز ارائه می‌شود. به این ترتیب هر فردی می تواند با توجه به سلیقه ای که دارد و متریال مدنظر خود برای پوشش بیرونی سازه پیش ساخته خود از همانند شیشه میرال، پلکسی گلاس، استراکچر و… استفاده نماید.

برای اینکه درک بهتری از کانکس استراکچر اکسپوز داشته باشید بهتر است اینگونه بگوییم که این نمونه کانکس در زبان فارسی به صورت کلمه به کلمه از استراکچر به عنوان ساختار یا اسکلت یک بنا بوده و اکسپوز نوعی بتن نمایشی بوده که کاربردهای بسیار زیادی در عمران و معماری داشته است به بیانی دیگر در زبان فارسی استراکچر به معنی اسکلت بندی و استخوان بندی می باشد و البته گاهی با عنوان مهاربندی نیز از آن یاد می‌شود.

برای نمای درونی کانکس  استراکچر اکسپوز نیز در آن معمولاً از دیوار پوش های پی وی سی استفاده می‌شود که به صورت دو جداره با روکش لمینت می باشند و برای کانکس ظاهر بسیار مدرن و زیبایی را به وجود می‌آورد.

در یک تعریف کلی میتوان گفت وقتی این دو کلمه استراکچر و اکسپوز در کنار یکدیگر قرار بگیرند یعنی کانکس به نوعی طراحی و تولید میشود که در در پایان در نمای سازه اعضای اسکلت یا همان استراکچر را می توان مشاهده کرد و به نوعی قسمتی از زیبایی نمای آن به شمار می رود.

استفاده از این تکنیک برای زیبایی بیشتر موجب می شود که جزئیات اجرای سازه نیز به صورت نما قابل مشاهده باشد و هر  کانکسی را نمی‌توان به این سبک تولید کرد و تنها در محاسبه های دقیق و با طراحی های مهندسی خاص امکان پیاده سازی آن وجود دارد و همیشه استراکچر بودن کانکس موجب زیبایی نمی شود مگر این که قبل از طراحی و تولید به تمامی نکات و نمای نهایی دقیق محاسبه و اندیشیده شده باشد.

خرید کانکس استراکچر اکسپوز  چه مزیت های دارد؟

کانکس ها کاربردها و مزیت های بسیار زیادی داشته اند و به صورت کلی کانکس استراکچر اکسپوز به علت این که دارای طراحی و ساختار خاص و منحصر می باشد در صنعت ساختمان سازی شامل مزیت های بیشماری است و برای موارد مختلف مثل کانکس های نگهبانی شهرک، مجتمع‌های مسکونی، نمایشگاهها، ویلا ها، مراکز آموزشی، فروشگاه های بزرگ و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. اما می توان مزیت‌های فروش این کانکس ها را در دسته بندی های زیر تقسیم بندی کرد:

  • این سازه ها نسبت به سازه های بنتی، فلزی و… دارای هزینه ی کم تری می باشند.
  • دارای زیبایی های منحصر به فرد بوده و جزئیات در این سازه ها به خوبی نمایان است.
  • سرعت ساخت بالای دارند و در مدت زمان کوتاه نسبت به سازه های دیگر ساخته می شوند.
  • به نقاط مختلف سریع و راحت حمل می گردند
  • در برابر حوادث مختلف نظیر زلزله، طوفان و…. مقاومت از خود نشان می دهند
  • عایق خوبی در برابر رطوبت، گرما، صدا و… هستند
  • در ساخت آن ها از مواد و متریال های استفاده شده که سبک بوده اند
  • با انواع سلیقه ها مطابقت داشته و هر فردی می تواند مطابق با نظر خود کانکس را خریداری کند
  • و….

نکات مهم در زمان خرید کانکس و قیمت کانکس های استراکچر اکسپوز

با توجه به اینکه در ساخت این نمونه کانکس از تجهیزات مختلفی استفاده می شود باید در زمان خرید به کیفیت مواد و مصالحی که در تولید کانکس استفاده شده دقت فراوانی شود و حتماً در زمان خرید کانکس استراکچر اکسپوز به نکاتی که در ادامه گفته می‌شود دقت کنید تا بتوانید بهترین نوع کانکس را خریداری نمایید.

البته قبل از آن باید بگوییم که قیمت کانکس های استراکچر بر حسب عوامل و فاکتورهای متفاوتی مشخص می‌شود که این فاکتورها همانند دیگر کانکس ها به نوع متریال و مواد ساخت کانکس ، متراژ فضای محیط ، امکانات کانکس ، تجهیزات مورد استفاده در کانکس و… اشاره دارد. در هر صورت قیمت کانکس با یکدیگر متفاوت بوده و شما برای استعلام دقیق قیمت باید با مشاوران شرکت در تماس باشید.

نکاتی که باید در زمان خرید کانکس دقت کنید عبارت اند از

در زمان خرید کانکس حتماً به نوع شاسی و اسکلت کانکس توجه کنید، چگونگی سیم کشی کانکس و مصالح کفپوش کانکس، نوع پوشش درونی و بیرونی بدنه کانکس، چگونگی اتصال اجزاء با یکدیگر، نوع عایق جداره های کانکس شامل پلی استایرن، پشم سنگ و غیره، نوع درب و پنجره ی که برای کانکس استفاده شده و….

همواره برای خرید کانکس به شرکت های معتبر و کارگاه های مجاز مراجعه کنید تا پس از خرید از خدمات پس از فروش نیز بهره مند شوید و دچار مشکل نشوید.