کانکس سبک با تولید انبوه

کانکس سبک با تولید انبوه در پیشرو کانکس : ممکن است این سوال هم برای شما به وجود بیاید که کانکس به چه معناست و در چه شرایطی از آن استفاده می‌شود. اگر بخواهیم به صورت دقیق به تعریف کانکـس بپردازیم. باید گفت که نوعی سازه از پیش ساخته شده هستند که مثل هر بنای دیگر شامل سقف، دیوار و درب ورودی می باشند. از اصلی ترین ویژگی های کانکس ها به قابلیت جابجایی آنها اشاره می‌کند. البته در ساخت آنها از مصالح سبک و پیش ساخته استفاده میشود. و بدون استفاده از بتن یا آرماتور یا هر نوع ملات دیگر و تنها به واسطه اتصالات جوش یا پیچ و پرچ‌ قطعات آن به یکدیگر وصل میشوند. اگر تمایل به آشنایی با کانـکس سبک و سازه پیش ساخته دارید ادامه مطلب را مطالعه کنید…

واژه کـانکـس

معادل کلمه انگلیسی کـانکس واژه کیوسک می باشد که در لغت فارسی هم گاهی به جای کانکـس استفاده میشود. در واقع کانکس ها شامل نمونه های متعددی هستند و سازه های پیش ساخته شده ای می باشند. که کاربری های متنوع و اندازه های مختلفی دارند و با کیفیت های متفاوت هستند. ولی کیوسک سازه های کوچک تری بوده اند و معمولاً کاربرد آن به نگهبانی و فروشگاهی اطلاق می شود.

کانکس سبک پیشرو کانکس

کانکس ها چه کاربردهای دارند؟

همان طور که اشاره کرده‌ایم کانکس ها اتاق پیش ساخته می باشند که قابل حمل هستند. و می توان به منظور انجام فعالیت های متفاوت در شرایط های آب و هوایی مختلف از آنها استفاده کرد. همچنین برای محل سکونت به صورت دائم و موقت نیز گزینه بسیار خوبی به شمار می روند.

کانکس ها دارای کاربردهای متفاوت نظیر مسکونی، پارکینگ خودرو، اداری، سرویس های بهداشتی و… می باشند و طرحهای متنوع دارند و در ابعاد متفاوت طراحی و تولید می‌شوند.

سبک بودن کانـکس به این معنی نیست که کانـکس دارای مقاومت نیست. بلکه مصالحی که در ساخت آن به کار رفته شده دارای وزن بالایی نیستند و این به عنوان یک مزیت مهم کانکس به شمار می‌رود.

نکته) کـانکس ها از وزن پایینی برخوردارند و به عنوان کانـکس سبک شناخته می‌شوند. اما در نظر داشته باشید هر چقدر یک کـانکـس وزن کمتری داشته باشد در برابر زلزله از مقاومت بیشتری برخوردار است. با این وجود سبک بودن این سیستم موجب شده تا دچار تخریب کمتری شود و در زمان تخریب آوار کمتری انجام می‌شود و قطعاً آسیب جانی کم تری وجود خواهد داشت.

مزیت استفاده از کانـکس سبـک

کانـکس ها گزینه بسیار خوبی به منظور اسکان موقت هم به شمار می روند. و گاهی به عنوان محل سکونت یا اقامت که نیاز به جابجایی در مدت زمان کوتاه وجود دارد می توانند به عنوان بهترین گزینه باشند.

از دیگر مزیت های ساخت کانکـس کم بودن زمان ساخت است و قطعاً در برابر ساخت یک بنای سنتی در زمان بسیار کوتاه تری ساخته می شود و اسکان سریعتر در این شرایط انجام خواهد شد؛ البته بسیاری از تولیدکنندگان کانکس از قبل این سازه های پیش ساخته شده را آماده کرده‌اند تا در صورت نیاز مشتری بدون اینکه زمانی را منتظر بمانند کانکـس را خریداری کرده و در محل استفاده کند.

کانکس ها دارای موارد کاربرد بسیار زیادی هستند و از انعطاف پذیری بالایی در ساخت برخوردارند. بدین معنی که می‌توان طرحها و نقشهای متفاوتی را در طراحی و تولید کانـکس به کار گرفته و نیاز هر مشتری را برطرف کند.

اگر کانکس به صورت مسکونی طراحی و تولید شود شامل قسمت های مختلفی مثل آشپزخانه، اتاق خواب، سالن پذیرایی، سرویس بهداشتی، انباری و… است. و اگر نیاز دیگری توسط مشتری مطرح شود در کانکس پیاده سازی خواهد شد.

اگر کانـکس سبک به عنوان کانکس اداری مورد استفاده قرار بگیرد. دارای سالن کنفرانس، اتاق کارمندی، اتاق منشی، اتاق مدیریت و… است.

کانکس برای چه شرایطی قابل استفاده هستند؟

با توجه به سبک بودن کانکـس و قابلیت جابجایی آنها در شرایط مختلفی قابل استفاده هستند. و گاهی کشاورزان برای انبار محصولات یا در ویلاها و باغ ها برای سکونت از آن استفاده می کنند.

برای مجتمع ها و منازل مسکونی هم از کانکسها به‌عنوان کانکس نگهبانی استفاده می‌شود. همچنین در نهادهای دولتی و ارگانها به عنوان نمازخانه قابل استفاده است.

می توان از کانکـس سیار به عنوان کانـکس آشپزخانه و آبدارخانه سیار برای فروش غذا استفاده کرد.
برای پخت نان کانکس نانوایی و برای گلخانه نیز از کانکس استفاده میگردد.

کانکس سبک پیشرو کانکس

برای استقرار وسایل برق و مخابرات و تجهیزات متفاوت کانکس ها هم کاربرد دارند و در این شرایط به منظور اینکه ایزولاسیون دما و صدا انجام شود بهتر است کـانکس ساندویچ پانل به کار برده شود که مجهز به عایق پلی اورتان است.

برای اینکه مقاومت کف کانکس بیشتر شود و شستشوی راحت آن صورت بگیرد می توان از کانـکس با کف آلومینیوم آجدار دومیل و آهن آجدار و سرامیک استفاده نمود. جهت پوشش دیوارها از جنس پی وی سی استفاده می‌شود. که قابلیت شستشو را داشته باشد و همچنین زیبایی کانکـس چندین برابر شود. و می توان از نمای کامپوزیت نیز به منظور زیبا نمودن ظاهری استفاده کرد که شامل رنگ های متنوع و طرح های مختلفی می باشد. البته نمای ساندویچ پانل ها هم زیبا و جذاب است.

نکته)

برخلاف سازهای سنتی که در ساخت آنها از مصالح سنتی استفاده می‌شود. در ساخت کـانکس و سازه های پیش ساخته از مصالح سبک استفاده شده و این سازها از وزن کمتری برخوردارند و تمامی اتصالاتی که در این سازه ها انجام می شود از پیچ و مهره است مرمت و بازسازی به عنوان یکی از مزیت‌های کانکس و سازه های پیش ساخته شده می باشد که بسیار حائز اهمیت است.