کانکس سرویس بهداشتی معلولین

ویژگی های کانکس سرویس بهداشتی معلولین : کانکس ها به عنوان یکی از مهم‌ترین و بهترین تجهیزاتی به شمار می‌روند که می‌توانند در شرایط مختلف کار را برای ما بسیار راحت و ساده کنند. و قطعا یکی از کانکس هایی که می تواند بسیار کاربردی باشد کانکس سرویس بهداشتی است.

در این نمونه کانکس تجهیزات و امکانات بهداشتی به دو صورت متحرک و ثابت طراحی و تولید می‌شوند. در شرایط و مکان هایی که نمی توان سرویس بهداشتی با مصالح بسازید یا بودجه کمی در اختیار دارید و یا با کمبود زمان روبه رو هستید. میتوانید از کانکس سرویس بهداشتی استفاده کنید که این نمونه کانکس ها شامل مواردی چون حمام، توالت ایرانی و فرنگی و دارای سرویس مشترک می باشند.

معمولاً این نمونه سرویس های بهداشتی در پارک ها و در محیط های عمومی بیشتر استفاده می‌شوند. اما زمانی که یک فرد دچار معلولیت می باشد ممکن است در استفاده از این سرویس بهداشتی با دشواری و سختی روبرو باشد. به همین جهت باید تدابیری در ساخت و طراحی کانکس سرویس بهداشتی لحاظ گردد. که برای  استفاده معلولین عزیز نیز مشکلی ایجاد نشود.

کانکس سرویس بهداشتی معلولین

کانکس سرویس بهداشتی معلولین و تجهیزات آن

برخی از اداره ها همچون شهرداری در قسمتهای مختلف شهر اقدام به گذاشتن کانکس های نموده است که با عنوان کانکس سرویس بهداشتی ویژه معلولین شناخته می‌شوند. از نظر ظاهری با سرویس‌های بهداشتی معمولی تفاوتی ندارند. ولی تنها تفاوت آنها با دیگر کانکس سرویس بهداشتی این است که امکان استفاده راحت تر آنها برای افراد دارای محدودیت و معلول مهیا گردیده است. امیدواریم که در ساخت کانکس در تمامی شرایط استفاده معلولین عزیز نیز در نظر گرفته شود.

کانکس های سرویس بهداشتی معمولی و کانکس های مخصوص معلولین شامل انواع مختلفی هستند. که می توانیم به کانکس سرویس بهداشتی ارزان ، ویژه معلولین ، صحرایی ، چرخدار ، تک چشمه و چند چشمه ، راهرو دار و بدون راهرو اشاره کنیم.

اندازه کانکس سرویس بهداشتی

کانکس سرویس بهداشتی معلولین و کانکس های سرویس بهداشتی معمولی در اندازه های مختلف و با ابعاد متفاوتی طراحی و تولید می‌شود و می توانند به شکل تک چشمه یا چند چشمه مورد استفاده قرار بگیرند. سازه های پیش ساخته مثل سرویس بهداشتی در دو نمونه ثابت و متحرک هستند و در نمونه‌های ثابت کانکس معمولاً برای مدت زمان نسبتاً زیادی بدون تغییر و جابجایی مورد استفاده قرار می گیرد ولی در کانکس متحرک سازه مداوم در حال جابجایی است.

کانکس سرویس بهداشتی در مجموعه های تفریحی، پارک ها، سالن های ورزشی، باغ ها و مکان های مذهبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. و با توجه به فرهنگ های متفاوت و موقعیت مکان استفاده می توان اقدام به طراحی سرویس بهداشتی در مدلهای مختلف با طرح‌های گوناگون نمود.

قیمت کانکس سرویس بهداشتی

هیچگاه نمی‌توان قیمت ثابتی را برای کانکس ها مطرح کرد. چرا که در هر نمونه کانکسی با توجه به عوامل تاثیر گذار بر قیمت میتوان هزینه نهایی کانکس را مشخص کرد.

نوع مصالح:

یکی از اصلی ترین عواملی که بر روی قیمت کانکس تاثیر مستقیمی داشته است. نوع مصالحی بوده که در ساخت کانکس مورد استفاده قرار می گیرد و مصالح به کار برده شده و متریال ها در تعیین هزینه‌های ساخت کانکس و توالت پیش ساخته نقش تعیین کننده ای را دارند و با توجه به اینکه در طول زمان استفاده توالت پیش ساخته از رطوبت بالایی برخوردار خواهد بود. باید حتماً با بالاترین کیفیت و جنس مرغوب ساخته شود.

تعداد چشمه:

همان طور که اشاره نموده ایم کانکس سرویس بهداشتی می تواند به صورت تک چشمه یا چند چشمه طراحی و تولید گردد. البته شما می‌توانید از کانکس دو چشمه یا شش چشمه استفاده کنید. و در این کانکس ها راهرو وجود دارد که قطعاً موجب می‌شود تا حدودی هزینه ها نیز افزایش داشته باشد.

اندازه کانکس:

ابعاد کانکس هر چقدر که کوچکتر باشد قطعاً قیمت کانکس کمتر است. و هر چقدر که اندازه بزرگتری را در نظر بگیرید باید برای کانکس هزینه بیشتری را پرداخت کنید.

امکانات درون کانکس سرویس بهداشتی و تجهیزات آن:

هزینه ساخت در کانکس هایی که ساده تر هستند. قطعا پایین تر بوده ولی شما میتوانید با توجه به نوع نیاز و محیطی که قرار است از کانکس سرویس بهداشتی استفاده کنید تجهیزات و امکانات خاصی را برای آن مد نظر بگیرید.

مزایا و امکانات کانکس سرویس بهداشتی معلولین

کانکس سرویس بهداشتی از مزایا و امکانات متعددی برخوردار است که می‌توان به قابلیت انتقال، سرعت بالا در ساخت، سنگ سازه، نوع اتصالات. ساخت اندازه های متفاوت، مقاوم در برابر رطوبت، کف کانکس سرویس بهداشتی، قیرپاشی، نصب سیستم اعلام حریق، وجود فن تهویه و راهرو کانکس توالت اشاره نمود.

  • یکی از مهمترین ویژگی های این سازه ها چرخ دار بودن و متحرک بودن آنهاست که به راحتی می توان در هر محیطی آنها را جابجا کرد.
  • قطعات کانکس ها و خانه های پیش ساخته شده در کارگاهها و کارخانه ها طراحی و تولید می‌شوند. و طی مدت زمان کوتاهی نصب و راه اندازی آن ها انجام خواهد شد.
  • همه اتصال هایی که در در راهروهای کانکس سرویس بهداشتی و کابین وجود دارد از نمونه نوع جوش ممتد است.
  • معمولاً در سازه های پیش ساخته از روشویی و سنگ توالت استفاده می شود که بسیار بادوام و از مصالح چینی باشد.
  • این سازه در اندازه های متفاوت طراحی و تولید می‌شود. و مشتری می‌تواند بر حسب اندازه دلخواه کانکس سرویس بهداشتی را در اختیار داشته باشد.
  • برای اینکه رطوبت و حشرات به درون کانکس  نفوذ پیدا نکنند به صورت کامل کانکس سرویس بهداشتی قیرپاشی خواهد شد.
  • یکی از امکانات دیگری که در کانکس سرویس بهداشتی در نظر گرفته می‌شود وجود فن تهویه است. چرا که قطعاً این مکان به تهویه هوا نیاز دارد. و باید از تهویه های خوب استفاده نمود تا تهویه هوا به شکل ایده‌آل و عالی انجام گردد.
  • در ساخت کانکس های سرویس بهداشتی چند چشمه بر حسب نوع نیاز مشتری می توان راهرو نیز برای سرویس بهداشتی طراحی کرد.
  • برای اینکه ایمنی کانکس تامین گردد مجهز به سنسور هشدار دود و آتش نیز می شود.