کانکس و امکانات موجود در آن

کانکس و امکانات موجود در آن : کانکس ها دارای امکانات بسیار متنوعی می باشند و در آن ها قابلیت ها و سیستمهای مختلف نصب می شود تا کاربران بتوانند راحت‌ تر از آنها استفاده نمایند.یکی از امکاناتی که در کانکس ها استفاده می شود سیستم گرمایشی می‌باشد که این مورد برای بسیاری از خریداران بسیار مهم می باشد و با توجه به اینکه کانکس را به عنوان یک محل سکونت دائم یا موقت برای اسکان افراد مورد استفاده قرار می گیرد و در شرایط مختلف آب و هوایی از کانکس ها استفاده می شود نیاز است که حتماً از سیستم های گرمایشی و سرمایشی و مناسب با شرایط آب و هوایی منطقه استفاده شود.

سیستم گرمایشی و سیستم سرمایشی جزء ضروریات هر کانکس به شمار می‌رود به همین در زمان خرید باید به این مورد توجه بسیار زیادی شود.

معرفی کانکس و امکانات موجود در آن

با توجه به اینکه کانکسها امروز در شرایط مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و می توانیم آنها را جز یک سازه های پیش ساخته و کاربردی بدانیم که برای اسکان موقت یا دائم افراد از آنها استفاده می گردد؛ این نوع سازه ها دارای نمونه های مختلفی هستند که هر کدام برای یک نیاز مورد استفاده قرار می گیرد مثلا ممکن است از کانکس برای راه اندازی یک فروشگاه ، مغازه، کانکس نگهبانی و غیره استفاده شود البته از کانکس ها در ارائه خدمات شهری مثل کانکس های دوچرخه سواری، سرایداری، شعبه بانک ها، کارگاه و غیره نیز استفاده می شود.

آنچه که سبب می‌شود تا کانکس ها طرفداران بسیار زیادی داشته باشند و تقاضا برای خرید آن‌ها افزایش داشته باشد قیمت، طراحی و زمان ساخت این سازه ها می باشد.

کانکس و امکانات موجود در آن

طراحی و ساخت کانکس ها معمولاً به صورت سفارشی انجام می‌شود و مشتری درخواستهای خود را ارائه می دهند و در نهایت محصولی مطابق با نظر و سلیقه خود تحویل می گیرد؛ البته کانکس های نیز وجود دارد که به صورت روتین تولید آنها انجام می‌شود اما در هر صورت یک مشتری می تواند نیازهای خود را مطرح کرده و شرکت مطابق با آن محصول مورد نظر را تولید کند.

ساختار کانکس

خوشبختانه امروزه مصالح و متریال هایی که در ساخت کانکس بکار برده می‌شود مطابق با استانداردها و تکنولوژی‌های جدید بوده و اینگونه کانکسی که تحویل مشتری داده می‌شود دارای امکانات فوق العاده و قابلیت های جدید خواهد بود.

ساختار کانکس ها به این شکل است که پروفیل کشی در بخش‌های بدنه ،کف و سخت به واسطه قیر خاصی صورت می گیرد و اسکلت شبکه کانکس هایی که با عایق متحرک هستند به صورت ضد زنگ و زنگ کرومات هستند.

با توجه به اینکه این روزها اسکلت بدنه کانکس و ساختار آن را در جهت به روز بودن و جدید تر شدن پیش می برند بر روی آنها قوس هایی که با استانداردهای تعیین شده هم اجرا می گردد و برای دیوارها از چه نوع پوشش چاپی، معمولی و روکش دار نیز استفاده می گردد.

پیاده سازی سیستم گرمایشی در کانکس

یکی از نکات مهمی که در کانکس ها اجرا می شود و مورد توجه بسیاری از خریداران قرار می‌گیرد سیستم‌گرمایشی می باشد که در واقع این سیستم گرمایشی برای شرایط آب و هوایی سرد و فصل زمستان بسیار کاربردی و مهم می باشد.

سیستم گرمایشی که در کانکس ها پیاده سازی می شود همانند سیستم گرمایشی در این خانه معمولی است و می توان شامل مواردی چون بخاری، بخاری گازی، بخاری برقی، سیستم پکیج و غیره باشد. هر کدام از این سیستم گرمایشی که مشتری بخواهد در کانکس اجرا شود قابل پیاده سازی بوده و حتی می توان برای کانکس هایی که لوله کشی گاز ندارند نیز از وسایل سرمایشی برقی مثل بخاری برقی استفاده کرد.

البته برای سیستم گرمایشی کانکس موارد دیگر نیز وجود دارد که می توان به هیتر برقی، سیستم گرمایش از کف و غیره اشاره نمود. نمونه دیگری از سیستمهای گرمایش آبی وجود دارد که به منظور گرم کردن ذخیره آبی لازم برای آب حمام، دستشویی و غیره می باشد و به واسطه وسایلی مثل آبگرمکن برقی مخزن دار، آبگرمکن های دیواری و غیره انجام می‌شود و به این ترتیب فضای درونی کانکس گرم خواهد شد و مشکلی بابت گرم شدن کانکس وجود ندارد.

آیا سیستم گرمایشی کانکس در قیمت آن تاثیر گذار است؟

قطعا پاسخ بله می باشد و استفاده از نوع سیستم گرمایشی که در کانکس به کار برده شده به عنوان یک فاکتور اصلی و اساسی در تعیین قیمت محسوب می شود مثلاً کانکس هایی که برای سیستم گرمایشی آنها از رادیاتور استفاده شده در مقایسه با کانکس هایی که هیتر برقی دارند دارای قیمت بالاتری هستند و البته با توجه به نوع شرایط آب و هوایی که قرار است کانکس مورد استفاده قرار بگیرد نوع سیستم گرمایشی نیز انتخاب می گردد و در نهایت بر روی قیمت نهایی کانکس تاثیر خواهد گذاشت.

عایق کاری کانکس به منظور سیستم گرمایشی

عایق بندی کانکس در واقع با توجه به اهمیتی که داشته است باید به صورت اصولی انجام شود چرا که در صورت غیر اصولی بودن عایق بندی در فصل زمستان می تواند مشکلاتی را مثل افت دما به وجود بیاورد یا در فصل تابستان موجب جذب گرما شود به صورت کلی عایق بندی بر روی کانکس به روش پلی استایرن و فوم پلی اورتان به روش تزریق و ترکیب فوم یا پشم سنگ با پلی استایرن صورت می گیرد.

عایق کاری جز یکی از روش هایی می باشد که البته هم متفاوت بوده و هم به صرفه برای سیستم گرمایشی کانکس می باشد که برای حفظ انرژی و گرمای درونی کانکس از عایق کاری استفاده می‌کنند. عایق های که بر روی دیواره‌های کانکس و سقف به کار می‌رود در واقع یک مانع خوب به منظور تبادل حرارت گرما و سرما بین فضای درونی و بیرونی کانکس است و به نوعی به مقاوم سازی کانکس نیز کمک می‌کند.

عایق کاری کانکس به معنی ساده استفاده از عایق های حرارتی بوده که به طراحی کانکس و بخش ساختاری کانکس مربوط بوده است و استفاده از عایق کاری با دیگر سیستم ها مجزا انجام می شود. در هر صورت عایق کاری در کانکس سازی بسیار مهم می باشد و باید توجه زیادی به این موضوع گردد.