آشنایی با کانکس قابل گسترش

کانکس قابل گسترش به چه کانکس هایی گفته می شود؟ آیا در مورد کانکس قابل گسترش اطلاعاتی دارید و می دانید که در چه شرایطی از این کانکس ها استفاده می کنند؟ در صورتی که تمایل دارید در مورد کانکس قابل گسترش اطلاعات مفیدی را مطالعه کنید ادامه این پست را به دقت بخوانید تا بتوانید در زمان خرید بهتر تصمیم بگیرید و کانکس مورد نظرتان را انتخاب نمایید.

کانکس قابل گسترش چیست؟

امروزه با توجه به اینکه هزینه ساخت و ساز به صورت سنتی در حال افزایش است و در برخی از مناطق امکان ساخت و ساز نیز وجود ندارد یا شرایطی مثل سیل و زلزله رخ داده به کانکس های محکم نیاز می باشد که بتوان این کانکس ها را به راحتی حمل نمود و به مکان مورد نظر منتقل کرد. کانکس های پیش ساخته که با عنوان کانکس های قابل گسترش شناخته می شوند را می توان در شرایط مختلف مورد استفاده قرار داد و در دسترس همه هستند.

این کانکس ها برای سکونت موقت استفاده می‌شوند و می‌توان در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را در مکان مورد نظر دایر کرد و مورد استفاده قرار داد. البته استفاده از کانکس های قابل گسترش همیشه به منظور سکونت نیست و گاهی کاربرد های فروشگاهی و خدماتی هم داشته اند.

کانکس قابل گسترش

کانکس قابل گسترش از نمونه کانکس های رایج و پرطرفدار است و دارای طراحی منحصر به فرد و ویژه ای بوده و در محیط های متفاوت می توان آن را کوچک و بزرگ نمود. در سریعترین زمان ممکن کانکس قابل گسترش به شکل دستی و اتوماتیک از هر جهت می‌تواند گسترش پیدا کند و اگر نیاز به فضای بیشتری وجود داشته باشد به راحتی این فضا به وجود می آید و البته فضای بیشتری را در صورت باز شدن اشغال می کند. کانکس قابل گسترش بر روی کشنده ها و کامیون ها نصب می گردد یا میتوان بدون نیاز به فونداسیون بر روی زمین آن را مستقر کرد.

استفاده از کانکس قابـل گستـرش چه مزیتی دارد؟

یکی از اصلی ترین مزیت هایی که درخصوص کانکس قابل گسترش وجود دارد قابلیت انتقال آن از محلی به محل دیگر است. یعنی اگر شما یک کانکس مسکونی را برای ویلا یا باغ تان خریداری کنید و قصد رفتن به مکان جدیدی را داشته باشید می توانید همان کانکس را با خود به محل جدید ببرید و نیازی به خرید کانکس جدید ندارید.

یکی از مزیت های مهم دیگر که برای کانکس ها وجود دارد عدم نیاز به مجوز برای ساخت و ساز است. عایق بودن دیواره های کانکس در مقابل گرما و سرما، قابلیت نصب تجهیزات و هشدار و رادیویی، مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی نامساعد و مختلف، عمر مفید زیاد، قابلیت طراحی و تولید در رنگ های مختلف و در طرح های متفاوت، کمترین نیاز به منظور سرویس و نگهداری، قابلیت نصب تجهیزات پزشکی در درون کانکس، امکان گسترش کانکس از هر دو طرف در کوتاه ترین زمان، حمل و نقل راحت و آسان با وانت و کامیون، عدم نیاز به فوندانسیون به منظور استقرار بر روی زمین و…. از اصلی ترین مزیت های کانکس قابل گسترش می باشد.

کانکس قابل گسـترش سیار و ثابت

کانکس های قابل گسترش همانند کانکس های دیگر می توانند در نمونه های ثابت و متحرک طراحی و تولید گردند. در صورتیکه کانکس به صورت ثابت طراحی شود یعنی برای مدت زمان طولانی تقریباً بدون حرکت قابل استفاده است ولی وقتی که کانکس سیار باشد قابلیت انتقال و جابجایی برای آن محیاست.

کانکس قابل گسترش دارای نمونه های متفاوتی است و در اشکال سیار و ایستا می توانید سفارش خود را در شرکت ثبت کنید. کانکـس ها به شکل عرضی قابل گسترش هستند و آنها را در هر مکانی که قصد دارید میتوانید بدون فونداسیون مستقر و جابجا کنید.
کانکـس های سیار بر روی کشنده ها و کامیون ها نصب می شود به عنوان یک ویژگی بسیار مهم و عالی برای آنها محسوب می‌شود و گاهی به عنوان خوابگاه، کلاسهای آموزشی، مرکز فرماندهی، درمانگاه سیار، مقر ستاد بحران و… مورد استفاده قرار می‌گیرند.
به دلیل چرخ هایی که در زیر کانکس قابل گسترش سیار تعبیه می‌شود جابجایی آنها بدون هیچ مشکلی انجام می شود و این چرخ ها به مشتریان اجازه می دهند که مکان را تغییر بدهند و کانکس را نیز گسترش دهند.

قیمت کانکس قابل گسترش چقدر است؟

با توجه به امکاناتی که در درون کانکس وجود دارد و همچنین موادی که در ساخت کانکس استفاده شده دارای قیمت های متفاوتی می باشد.
برخی از کانکس ها از جنس معمولی طراحی و تولید می‌شوند که قطعاً هزینه پایین تری نسبت به کانکس هایی با امکانات پیشرفته تر دارند. در ساخت کانکس قابل گسترش از مرغوبترین و با کیفیت ترین متریال ها استفاده می شود اما مشتری اگر حساس به بودجه است و می‌خواهد کمتر هزینه کند می توانند درخواست بدهد تا این متریال ها با کمی تغییر در ساخت کانکس استفاده شوند اما در هر صورت کانکس باکیفیتی تحویل میگیرد.

مشخصات فنی و مواد اولیه کانکس قابـل گـسترش

مواد اولیه ساخت کانکس عموما فلز است که بدنه و اسکلت اصلی کانکس را تشکیل خواهد داد و ساندویچ پانل برای سقف و دیوارها در نظر گرفته می شود تا کانکس در برابر گرما و سرما و رطوبت دارای مقاومت باشد.
البته نمونه دیگری از کانکس ها وجود دارد که به جای استفاده از پانل قبل از هر چیزی اسکلت فلزی را آماده کرده و بعد ورقه های فولادی گالوانیزه شده بر روی آن نصب می شوند و در مرحله بعدی عایق بندی به شکل دستی صورت می‌گیرد که می‌تواند از پشم شیشه یا پلی اورتان یا ترکیبی از آنها باشد.

در کانکس های قابل گسـترش سازه اسکلت معمولاً از ورق های فولادی است و ضخامت این ورق ها با توجه به نیاز مشتری می تواند دچار تغییر شود و طراحی منحصر به فرد با توجه به شرایط مختلف برای آن در نظر گرفته می شود.
برای کف کانکس از لایه‌های زیرسازی متفاوت استفاده می‌شود و درب و پنجره های با کیفیتی برای کانکس مورد استفاده قرار می گیرد تا از امنیت لازم برخوردار باشند و همچنین در برابر ورود آب و گرد و غبار نیز از کانکس جلوگیری شود.

در نهایت به شکل استاندارد سیستم روشنایی برای کانکس لحاظ می شود و تمامی مراحل با توجه به نظر کارشناس و به صورت دقیق خواهد بود تا در زمان استفاده مشتری هیچ مشکلی به وجود نیاید و تمامی تجهیزات به شکل استاندارد و اصولی باشد.