موارد استفاده از کانکس دو طبقه

موارد استفاده از کانکس دو طبقه پیشرو کانکس : کانکس دو طبقه جزء یکی از کانکس های پرطرفداری است که امروزه در شرایط مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این نمونه کانکس را معمولاً در مکان هایی استفاده می کنند که کمبود فضا وجود دارند و افراد می خواهند تا از حداکثر فضای موجود استفاده نماید و در هر اندازه‌ای این کانکس طراحی و تولید می‌شود و ویژگی‌ها و امکانات کانکس به نظر و سلیقه مشتری وابسته است.

مثلاً در باغها و گاهی مزارع برای اینکه محل سکونت با تجهیزات را در اختیار داشته باشند از کانکس دو طبقه استفاده می‌کنند که هم فضای بیشتری  برای سکونت در اختیار داشته باشند و هم بتوانند فضای کمی را از باغ اشغال کنند. ‌

آشنایی با کانکس دو طبقه

کانکس های دو طبقه همانند دیگر کانکس ها از امکانات بسیار زیادی بهره مند هستند و مزیت‌های بیشماری دارند اما آنچه که سبب می شود تا این کانکس ها بسیار پر کاربرد و پرطرفدار باشند امکان جداسازی و نصب مجدد کانکس می باشد و البته امکان ساخت آنها در انواع مختلف نیز مهیا است. تمامی این موارد در کنار یکدیگر می تواند یک کانکس بی‌نظیر را به وجود بیاورد.

قیمت کانکس دو طبقه
در ساخت کانکس دوطبقه نیاز به زمان های طولانی وجود ندارد و در کوتاه‌ترین زمان قابل طراحی و تولید است و موجب شده تا محبوبیت آن‌ها در بین مشتریان افزایش داشته باشد.

مشتریان عزیز می توانند کانکس را با امکاناتی که مد نظر دارند و همچنین با توجه به سلیقه شان در زمان های کمتر از یک ماه در اختیار داشته باشند. به زبانی ساده می توان اینگونه گفت که کانکس های دو طبقه در اصل دو کانکس هستند که بعد از اینکه تولید می‌شوند بر روی هم قرار می‌گیرند.

این کانکس ها به این شکل از نظر حمل و نقل کمی دشوار تر خواهند بود و به همین جهت به محل استقرار پروژه به صورت جداگانه برده می شوند و نصب آنها در محل بر روی همدیگر صورت می گیرد. پس کانکس ها وقتی که جداگانه ساخته می شوند به محل پروژه برده می شوند و در آنجا نصاب برای نصب کانکس ها اقدام می کند.

در چه شرایطی می توان از کانکس دو طـبـقه استفاده کرد؟

موارد استفاده از کانکس های دو طبقه متنوع می باشد و دارای کاربردهای زیادی هستند و هر کجا که مشتری نیاز به یک سازه برای سکونت موقت داشته باشد می‌تواند از انواع کانکس از جمله کانکس دو طبقه استفاده نمایند؛ البته این کانکس ها به نسبت کانکس های معمولی قطعاً فضای بزرگتری را در اختیار افراد قرار می‌دهند و یا حتی گاهی از کانکس های دو طبقه برای فست فود یا کافی شاپ هم استفاده می‌شود.

کانکس های دو طبقه به منظور سکونت موقت قابل استفاده هستند و یا حتی برای پروژه‌های عمرانی به منظور برگزاری برگزاری جلسات کاری و اداری مورد استفاده قرار می گیرند یا در مناطق صعب العبور که امکان ساخت و ساز وجود ندارد می‌توان این کانکس های دو طبقه را به کار گرفت و یک فضای آموزشی یا حتی مرکز بهداشت راه اندازی کرد.

قیمت کانکس دو طبقه چقدر است؟

عوامل زیادی در تعیین قیمت کانکس دو طبقه نقش دارند که می توان به نوع مصالح به کار رفته، مساحت کلی پروژه و اندازه کانکس، مدت زمان صرف شده برای تولید، هزینه های عملیاتی و مواد جانبی استفاده شده اشاره نمود.

برای اینکه قیمت کانکس مشخص شود باید طراحی و تولید آن به اتمام برسد و در نهایت با توجه به عوامل تاثیرگذار بهترین قیمت برای کانکس در نظر گرفته شود.

استفاده از کانکس دو طـبقه چه مزیتی دارد؟

در صورتیکه تا این قسمت مطلب را به دقت مطالعه کرده باشید قطعا متوجه شده‌اید که اصلی ترین مزیت استفاده از کانکس دو طبقه علاوه بر صرفه جویی در زمان بلکه صرفه جویی در هزینه ها نیز می باشد و شما فضای بیشتری را در اختیار خواهید داشت. گاهی کانکس های دو طبقه را با عنوان کانکس دست دوم نیز می فروشند که افراد می توانند در صورت نیاز نسبت به خریداری این نوع کانکس ها را اقدام کنند.

اصلی ترین مشخصه کانکس و مهمترین آن به قابلیت جابجایی اشاره می‌کند و کانکس ها به دلیل قابلیت حمل جزء محبوب ترین ها به شمار می روند. دو طبقه بودن کانکس موجب ایجاد یک فضای مناسب تر و بیشتر برای شما خواهد بود و حتی می‌توان برای اسکان دائم هم از آن استفاده کرد. این کانکس ها دارای امکاناتی نظیر حمام، آشپزخانه و سرویس بهداشتی هستند و حتی می‌توانید در روزهای متوالی در کانکس بدون هیچگونه مشکلی سکونت داشته باشید و امکاناتی که در یک خانه سنتی وجود دارد نیز در کانکس لحاظ می گردد.

سرعت نصب این کانکس ها بالا بوده و در کمتر از یک روز می توان آن ها را نصب کرد و به همین جهت در شرایط بحرانی مثل زلزله گزینه بسیار خوبی به شمار می روند.

نکات مهم در استفاده از کانکس دو طبـقه

زمانی که کانکس دو طبقه ساخته میشود برای طبقه اول از فولاد هم استفاده می گردد و باید در هر قسمت از آن ستون هایی تعبیه شود تا بر روی آن ها طبقه دوم به صورت محکم پیچ گردد و به وسیله پلکان عمودی ارتباط بین طبقه ها را ایجاد می کنند.
محل قرار گیری پله ها متغیر است و هم می توان داخل و هم می‌توان بیرون آنها را استفاده کرد.

قیمت این کانکس ها هم با توجه به آنچه که اشاره نموده ایم متغیر است و به نوسان بازار و متریال های به کار برده شده در کانکس و اندازه کانکس وابسته است.

برای اینکه سازه سبک تر باشد و وزن کمتری داشته باشند معمولاً از ساندویچ‌پانل استفاده می کنند.

در کانکس ها از سیستم‌های روشنایی به صورت استاندارد استفاده می‌شود و برای اینکه امنیت کانکس افزایش داشته باشند می توان دوربین مداربسته برای آن در نظر گرفت و در آن سیستم سرمایشی و گرمایشی نیز وجود دارد و همچنین به منظور افزایش امنیت از حفاظ آهنی هم می توان استفاده کرد.

در ساخت کانکس های دو طبقه توصیه می شود که سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه در طبقه پایین و اتاق ها در طبقه بالا باشند تا کانکس به صورت عالی مجزا گردیده باشد.