نمایندگی فروش کانتینر در بندر انزلی

مرکز فروش کانتینر در بندر انزلی : کانتینر ها یک محفظه بزرگ می باشند که به منظور حمل و نقل و بار از آنها استفاده می‌شود و به صورت کاملاً استاندارد می باشند و در وضعیت های مختلف حمل و نقل(از کشتی به راه آهن و کامیون) بدون نیاز به  بارگیری چند باره می‌توان از آنها استفاده نمود ولی به صورت کلی می توان گفت در سیستم حمل و نقل بین المللی به منظور ذخیره سازی و حمل و نقل محصولات و مواد مختلف به شکل ایمن و کارآمد مورد استفاده قرار می گیرند. پس با این مقدمه کوتاه متوجه می شویم کانتینرها بسیار کاربردی و کارآمد هستند. برای شناخت بیشتر آنها تا انتهای این پست پیشرو کانکس را با دقت مطالعه نمایید.

مختصری در مورد کانتینرها

کانتینرها با نام های مختلف دیگری نیز شناخته می‌شوند که با عنوان کانتینر، گنج بار، کانتینر اقیانوس، کانتینر دریا و غیره هستند. بر روی تمام کانتینرها یک کد درج می شود که وجود این کد موجب شده تا کانتینر در تمام دنیا معتبر باشد و تقریباً با وجود کد کانتینر امکان اینکه یک بار به اشتباه به مقصد برسد تقریباً صفر میباشد.

فروش کانتینر در بندر انزلی

کانتینر ها به صورت رایج از جنس فلز می باشند اما در میان کانتینر هایی با جنس فایبر گلاس و چوب نیز دیده می‌شود اما درصد استفاده از آن ها نسبت به آهن کمتر است. با وجود این که انواع مختلفی از کانتینر طراحی و تولید می گردد سبب شده تا برای حمل و نقل کالاهای مختلف و متنوع بتوان از آن استفاده کرد مثلاً کالاهای مایع یا گاز را می توان با انواع خاصی از کانتینر ها جابجا نمود که طی مسیر دچار نشتی نشوند و خطراتی را نداشته باشند.

آیا میتوان از کانکس و کانتینر به جای یکدیگر استفاده کرد؟

اگر بخواهیم دقیق به این سوال پاسخ بدهیم نمی توانیم خیر یا بله را به صورت مطلق استفاده کنیم. در صورتی که میزان ظرفیت بار را در یک کانتینر بارگیری می شود را در یک کانکس پیاده سازی کنید قطعا غیر ممکن می باشد و به احتمال زیاد سازه فرم خود را از دست خواهد داد و اگر بخواهید حمل و بارگیری را  با کانکس انجام دهید اصلاً این اجازه‌ای توسط سازمان مرتبط به شما نخواهد داده نمی شود چرا که این نمونه سازه ها برای حمل و نقل کالا مناسب نخواهند بود ولی اگر از کانتینر به جای کانکس برای یک دفتر اداری یا محل سکونت استفاده کنیم با ایجاد فضای به منظور درب و پنجره و تجهیز نیازهای اولیه این امکان مهیا می‌شود که البته باید عایق کردن دیواره ها و سقف ها و امکانات نظیر برق کشی برای کانتینر انجام شود تا قابل استفاده باشد.

اما وقتی که از کانتینر به عنوان کانکس استفاده نمودید و بر روی آن پنجره تعبیه کردید دیگر نمی توان برای حمل و نقل کالا از آن استفاده کرد چرا که در صنعت دریایی و کشتیرانی امکان حمل کالا با این مورد وجود نخواهد داشت و دیگر این کانتینر را تا آخر باید به عنوان کانکس استفاده نمود.

استفاده از کانتینر چه مزیتی دارد؟

استفاده نمودن از کانتینر در بندر انزلی می‌تواند سبب شمارش راحت تر و آسان تر کالاها، استفاده بهینه از تمام فضاهای خالی کشتی، محافظت کالا در مقابل سرقت در طول مسیر حمل و نقل، راحتی و سادگی پروسه بارگیری، محافظت کالا در مقابل انواع حوادث طبیعی از جمله باران، آفتاب و… می گردد.

طبقه بندی کانتینر از نظر ابعاد چگونه است؟

کانتینرها از نظر ابعاد به دسته بندی های زیر تقسیم بندی می گردند:

کانتینر 10 فوت:

این نمونه کانتینرها به سه متری معروف می باشند و گزینه ی بسیار خوبی به منظور انبار کالا به شمار می روند و ابعاد 3*2.5 متر با ارتفاع 2.60 متری داشته اند.

کانتینر 20 فوت:

 به منظور جا به جایی کالا و انبار می توان از آنها استفاده کرد و اندازه  6*2.5 متر با ارتفاع 2.60 متری دارند.

کانتینر 40 فوت:

 یکی از پر کاربردترین نمونه های کانتینر در بندر انزلی ، در صنعت حمل و نقل به شمار می روند و در اندازه 12*2.5 با ارتفاع 2.60 متری هستند.

کانتینر 40 فوت High Cube: 

این نمونه کانتینر از نظر ارتفاع با نمونه 40 فوت متفاوت بوده است و به همین جهت آنها را با کانتینر بلند نیز می شناسند و در اندازه 12*2.5 متری با ارتفاع 2.90 می باشند. برای کالاهای که ارتفاع بلندی دارند این نمونه کانتینر گزینه ی خوبی است.

طبقه بندی کانتینرها از نظر کاربرد

  • کانتینر کالای خشک( در اندازه های 20 فوت و 40 فوت استفاده میگردد)
  • کانتینر مسطح( به منظور حمل و نقل اقلام سنگین همچون ماشین آلات این کانتینر را میتوان استفاده نمود)
  • کانتینر یخچالی(برای حمل مواد فاسدشدنی و مواد غذایی کاربرد دارد)
  • کانتینر پهلو باز (به منظور راحتی در امر بارگیری در قسمت پهلوی کانتینر یک درب یا چند درب بازشوی بزرگ قرار میگیرد)
  • کانتینر روباز (بدون سقف بوده و برای حمل کالاهای خشک کاربرد دارد)
  • کانتینر عایق بندی شده( با توجه به عایقی که در این کانتینر استفاده می شود از ورود گرما و سرما به درون آن جلوگیری خواهد شد)
  • کانتینر تهویه دار (برای حمل کالاهای که بدون تهویه خراب می شوند همانند قهوه از این نوع کانتینر میتوان استفاده نمود)
  • کانتینر حرارتی (دارای موتور گرم کننده و عایق بندی می باشد)
  • کانتینر مخزن دار (به منظور حمل مایعات کاربرد دارد)
  • کانتینر تاشو (فضای کمی را اشغال می کنند اما به نسبت کانتینرهای دیگر کاربرد کمی دارند)