طراحی و تولید کانکس پرتابل

طراحی و تولید کانکس پرتابل : کانکس های پرتابل نام های دیگری نظیر کانکس دریایی و اقیانوس ها، کانکس های حمل و نقل و کانکس ISO نیز داشته اند و در گذشته تنها برای حمل و انتقال مواد روی کشتی یا کامیون ها و ریل ها یا ذخیره آنها مورد استفاده قرار می گرفتند. اما به تدریج با پیشرفت های که در این صنعت حاصل گردید، کانکس ها نیز دچار تغییرات چشمگیری شدند. و کانکس پرتابل به جز حمل و نقل برای ذخیره سازی قابل حمل برای صنایع و تجهیزات صنعتی، فضاهای زندگی و محیط کاری نیز مورد استفاده قرار گرفتند.

کانکس پرتابل چیست ؟

در بیشتر موارد کانکس پرتابل به پایه نیازی ندارند و بسیار محکم و مقرون به صرفه هستند و به دلیل نصب آسان و راحت آنها مورد توجه قرار گرفته اند. این سازه های پرکاربرد را می‌توان جزء بهترین نوع کانکس های حمل و نقل شمار آورد و محافظت خوبی در برابر شرایط و عوامل محیطی خواهند داشت و به آسانی با توجه به نیازهای خاص قابل اصلاح هستند. معمولاً در ساخت کانکس پرتابل از فولاد کورتون قوی استفاده می شود به این معنی که شما می توانید برای ایجاد یک ساختار چند سطحی از آنها استفاده نمایید.

کانکس پرتابل

معمولاً می توان گفت که یک کانکس حدوداً دارای طول عمر ۱۰ تا ۱۲ سال خواهد بود و عمر مفید استفاده از آن به وضعیت آب و هوایی منطقه که کانکس در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد وابسته است. همچنین چگونگی و تعداد استفاده از آن و میزان انتقال آن به مکان های دیگر نیز تاثیر گذار خواهد بود. برخی از کانکس های پرتابل حتی تا ۱۵ سال نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای مدت زمان طولانی کاربرد دارد البته اگر از کانکس محافظت خوبی صورت بگیرد می توان تا ۲۵ سال نیز از آن استفاده کرد.

اقتصادی بودن حمل و نقل، سرعت حمل و نقل، امکانات کافی، عدم نیاز به زیر سازی یا فنداسیون، عدم نیاز به نصب و نیروی متخصص، تنوع کاربری، عدم آسیب کانکت در زمان انتقال با کفی و جرثقیل و…به عنوان اصلی ترین مزیت های استفاده از کانکس پرتابل به شمار می روند.

مقاومت کانکس پرتابل

کانکس پرتابل قابل رنگ آمیزی است و می‌توان آن را رنگ کنیم یا حتی بر روی آنها از علائم شناسایی یا گرافیکی یا آرم تجاری نیز استفاده نماییم.

این کانکس ها در برابر شرایط مختلف آب و هوایی بسیار محکم هستند و برای حمل و نقل های دریایی گزینه ایده آل و مناسبی به شمار می روند.

از ساختارهای falcon به منظور مقاوم سازی کانکس در مقابل شرایط آب و هوایی استفاده می شود و باید به نوعی طراحی و تولید شوند که به سیستم گرمایشی و خنک کننده مجهز باشند. و به نوعی آنها تعبیه گردند تا موجب از بین رفتن رطوبت شوند؛ اگر کانکس در برابر نوع آب و هوا مقاوم و محکم باشند می توان به عنوان یکی از بهترین مکان ها برای سکونت به شمار رود. کانکس پرتابل به شکل معمول تنها برای یک بار به منظور حمل بار استفاده می شوند.

سایز و وزن کانکس

در اندازه های متفاوت می توان کانکس پرتابل را طراحی و تولید کرد اما معمولاً اندازه ۲۰ فوت به‌عنوان سایز استاندارد کانکس پرتابل شناخته می‌شود و گاهی برخی از این نمونه کانکسها ارتفاع ۴۰ فوت و عرض ۸ فوت داشته اند. این نمونه کانکس را با این اندازه ارتفاع می‌توان کانکس مکعبی پر ارتفاع دانست.

وزن کانکس ۲۰ فوت، ۵۰۰۰ پوند بوده است و قادر است ۲۷ تن را حمل کند. وزن کانکس ۴۰ فوتی از ۸۰۰۰ پوند بیشتر بوده و قادر است حدود ۳۰ تن را حمل نماید.

در کانکس پرتابل پیشرو کانکس می توان محل قرار گیری درب های ورودی و خروجی، عایق، انواع پنجره و محل قرارگیری آن، کنترل آب و هوا، برق، لوله کشی و…. رو اصلاح کرد. مشتری می تواند در زمان سفارش اگر طرح خاص یا ایده ویژه ای را مد نظر دارد به شرکت ارائه بدهد تا در ساخت کانکس لحاظ گردد.