4 نکته مهم در نگهداری صحیح کانکس

آیا طراحی کانکس و نوع عایق آن در طول عمر کانکس تاثیرگذار است؟ نکات مهم نگهداری صحیح کانکس با پیشرو کانکس :  هر کانکسی دارای طول عمر مشخصی می باشد. و شرایط و عوامل متفاوتی موجب می‌شود تا به صورت مستقیم یا غیرمستقیم عمر مفید کانکس کم یا زیاد گردد. قبل از اینکه چندین فاکتور اساسی و تاثیر گذار بر طول عمر کانکس معرفی شود باید بدانید که در تولید کانکس از عایق یونولیت و پلی یورتان استفاده میشود. که در نمونه پلی یورتان به دلیل کیفیت و پیشگیری از نفوذ رطوبت به درون کانکس منجر به افزایش طول عمر آن خواهد شد. و به دنبال آن کانکس هایی که در زمان ساخت تعداد در و پنجره ای کمتری برای آنها در نظر گرفته می شود. با سقف شیروانی ساخته می شوند نسبت به کانکس های دیگر طول عمر بیشتری دارند. در ادامه با پیشرو کانکس همراه باشید…

فاکتورهای اساسی و تاثیرگذار در نگهداری صحیح کانکس

تمامی کانکس هایی که در بازار تولید می شوند دارای طول عمر مشخصی هستند. و اگر عوامل تاثیر گذار و اساسی بر طول عمر کانکس در نظر گرفته نشوند. آنها در مکان های نامناسب نگهداری و مورد استفاده قرار بگیرند قطعاً نمی توان انتظار داشت که کانکس برای چندین سال متوالی بهترین کارکرد را داشته باشد.

نگهداری صحیح کانکس

  • حتی اگر کانکس شما از بهترین مواد نیز ساخته شده باشد. قطعا دارای طول عمر مشخصی بوده و باید در شرایط مناسبی نگهداری شود.
  • کانکس نباید به صورت مداوم جابجا شود.
  • به منظور بررسی آسیب های احتمالی باید سرکشی مداوم به کانکس لحاظ گردد.
  • با توجه به شرایط آب و هوایی محل مورد نظر نصب کانکس، عایق بندی آن انجام شود.
  • کانکس نباید در محل های مرطوب و در بستری نامناسب نصب گردد.
  • کانکسی را که خریداری می کنید از برندهای معتبر و با متریال های با کیفیت باشد.
  • طراحی کانکس قطعاً جزء موارد بسیار مهمی است. که شاید نادیده گرفته شود اما کانکس های که از طراحی اصولی تری برخوردارند طول عمر مفید بیشتری خواهند داشت.

نکته) همانطور که در ابتدای متن اشاره کرده ایم برای نگهداری صحیح کانکس ، کانکس هایی که با سقف های شیروانی طراحی می شوند طول عمر مفید بیشتری دارند. چرا که منجر به پیشگیری از جمع شدن باران و رطوبت بر روی سقف می شود.

در زمان نصب و استفاده کانکس به چندین مورد توجه کنید:

  1. شرایط آب و هوایی محیطی در زمان ساخت کانکس بسیار حائز اهمیت است. و تاثیر مستقیمی بر طول عمر کانکس خواهد داشت و باید به صورت دقیق بررسی و ارزیابی گردد. مثلاً اگر قرار است که کانکس در شرایط آب و هوایی مرطوب مورد استفاده قرار بگیرد. قطعاً مواد اولیه که نسبت به رطوبت مقاوم باشند. همچنین عایق بندی بسیار قوی در زمان طراحی و تولید کانکس جز الزامات ضروری خواهد بود.
  2. مورد بعدی به نوع کاربری کانکس مرتبط است. طبیعی است که طول عمر کانکس مسکونی نسبت به کانکس های کارگاهی بیشتر باشد. چرا که تحت تاثیر آسیب های کمتری قرار میگیرند و معمولا جا به جا نمی شوند.
  3. بیشتر کانکس هایی که در بازار به فروش می رسند. بر حسب نوع کاربری آنها در زمان ساختشآن از یک یا دو ورقه گالوانیزه تولید میشوند. و برای بخش های درونی کانکس از مواد پی وی سی یا استیل ضد زنگ و از اقلامی مشابه چوب برای بخش بیرونی کانکس استفاده می گردد. آنچه که در این مورد بسیار مهم است توجه به شرایط محیط نصب کانکس و انتخاب جنس مناسب در زمان تولید کانکس است. اگر مواد سازگاری با محیط برای ساخت کانکس انتخاب نگردد می‌تواند تا حد بسیار زیادی کاهش عمر کانکس را به دنبال داشته باشد.
  4. عایق بندی کانکس موجب میشود تا کانکس ها از آسیب های ناشی از رطوبت و…. بدور باشند. و پلی اورتان و یونولیت به عنوان بهترین مواد عایق بندی استفاده می شوند. می توانند منجر به پیشگیری از هدر رفتن انرژی از درون کانکس و عدم نفوذ رطوبت به داخل آن شوند.

اطلاعات بیشتر با پیشرو کانکس

علاوه بر موارد گفته شده میزان جابجایی کانکس و بستر کانکس نیز از عوامل تاثیرگذار بر طول عمر کانکس خواهند بود. باید در زمان نصب کانکس به بستر آن توجه کرد و امکان نشت رطوبت یا آب به درون کانکس وجود نداشته باشد.